رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان مُهر:

افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان مهر

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۴:۱۹:۰۴
کد خبر: ۹۸۴۶۷۵
افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان مهر
رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان مُهراز افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این شهر به 6 نفر خبر داد و گفت: 5 نفر از بستگان اولین بیمار کرونایی شهرستان مُهر پیش از اینکه بدانند وی به کوئید 19 مبتلا شده است با او در تماس بوده اند که متأسفانه آنها نیز بیمار شدند و شمار مبتلایان به کرونا در مُهر به 6 نفر افزایش یافت.
سیدحسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از شهرستان مُهر تصریح کرد: اولین بیمار کرونایی شهرستان مُهر، که ساکن بخش اسیر است در استان همجوار به کوئید 19 مبتلا شد؛ تست کرونای وی در همان استان مثبت و در بیمارستان آنجا نیز بستری شد؛ او پس از اتمام دوران درمان به شهرستان مُهر ارجاع داده شد و در قرنطینه و ایزوله خانگی قرار گرفت.

این مقام مسئول اذعان کرد: تاکنون طی غربالگری که در شهرستان مُهر انجام داده ایم 70 نفر زمینه ابتلا به ویرویس کرونا را داشته اند؛ این به این منظور نیست که 70 نفر مشکوک به کرونا بوده اند بلکه یعنی اگر ویروس در شهرستان گسترش یابد این 70 نفر به دلیل بیماری زمینه ای نظیر دیابت، فشارخون و ...که دارند ممکن است زودتر از بقیه به ویروس مبتلا شوند.

وی تعداد افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در شهرستان مُهر از ابتدای شیوع ویروس تاکنون را 15تن، تست کرونا منفی 9 و تعداد افراد در انتظار نتیجه را صفر نفر اعلام کرد و بیان داشت: در حال گرفتن تست از کسانی که با مبتلایان در ارتباط بوده اند هستیم و پس از انجام این عملیات آزمایشات را به آزمایشگاه مرکزی استان ارجاع خواهیم داد.

 

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر با اشاره به ظرفیت بیمارستان مُهر در پذیرش بیماران کرونایی گفت: بیمارستان شهرستان مُهر 10 تخت مجهز برای بیماران کرونایی دارد اما تأکید میکنم اگر شمار مبتلایان به کوئید 19 به همین سرعت در حال افزایش باشند امکانات و تجهیزات این بیمارستان پاسخگوی بیماران نخواهد بود.

 

خلیلی با بیان اینکه در خصوص بیماری کوئید 19 بیمار با حال عمومی مساعد وجود دارد ادامه داد: دوران نقاهت بیماری کرونا 14 روز طول میکشد، در این دوران فرد به ویروس مبتلاست اما هیچ گونه علائم بیماری را ندارد و از لحاظ فیزیکی در وضعیت مساعد است به بیان دیگر ویرویس در بدن فرد وجود دارد اما در این دوران در سیستم ایمنی او اختلالی ایجاد نمیکند اما میتواند از وی به افراد دیگر انتشار پیدا کند.

 

او با رد فرضیه انتقال بیماران کرونایی شهرستان مُهر به شهرهای مجاور جهت درمان اضافه کرد: نقاهتگاه موقتی در مرکز شهرستان مُهر ایجاده کرده ایم تا در صورت پر شدن ظرفیت بیمارستان شهر، بیمارانی را که شرایط خاص یا در دوره نقاهت هستند از بیمارستان به آنجا بفرستیم.

 

سید حسن خلیلی خاطرنشان کرد: شهرستان مُهر نمودار وضعیت کرونا را ندارد چراکه اعتقاد داریم انتشار لحظه ای تعداد افراد مشکوک و در انتظار نتیجه منجر به رعب و وحشت مردم میشود اما شاید به دلیل حساسیت موضوع این نمودار لحظه ای را در روزهای آتی رسم و منتشر کنیم.

 

وی در پایان تأکید کرد: امکانات شهرستان مُهر در صورت شیوع سریع، وسیع و گسترده این بیماری پاسخگو نیست بنابراین از مردم خواهشمندیم ضمن رعایت بهداشت فردی تا آنجا که میتوانند از منازل خود خارج نشوند و از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند.
نظر شما