رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

افزایش ظرفیت خدمت رسانی درمانی به مبتلایان کرونا در فارس

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۷:۵۹
کد خبر: ۹۸۵۴۸۲
افزایش ظرفیت خدمت رسانی درمانی به مبتلایان کرونا در فارس
در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اضافه شدن بیمارستان شهید بهشتی شیراز به چرخه خدمت رسانی مجموعه سلامت فارس، از افزایش ظرفیت خدمت رسانی درمانی به مبتلایان کرونا در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، رییس دانشگاه با قدردانی از تلاش و همکاری دکتر «اکبر امیری» مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی فارس، عنوان کرد: به همت دکتر امیری، بیمارستان شهید بهشتی شیراز با آماده سازی ۱۷ تخت مراقبت های ویژه آماده پذیرش و خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا می شود.
دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اینکه مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا از تمام ظرفیت های استان استفاده می کند، اعلام کرد: از امروز طرح رابطان سلامت مهار کرونا در مراکز پر تردد به صورت پایلوت از فروشگاه های زنجیره ای سروش آغاز شده و پس از بررسی کامل این طرح از سوی مسوولان دانشگاه به وزارت بهداشت ارسال شود.
بررسی راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در بیمارستان شهید بهشتی، پیگیری افراد بستری در نقاهتگاه ها، پیگیری روزانه تلفنی بیمارانی که تحت مراقبت در منزل قرار دارند از سوی پزشکان خانواده از دیگر تاکیدهای رییس دانشگاه در این نشست بود.
بررسی عملکرد نقاهتگاه ها در استان، توزیع ماسک در استان، بررسی عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کرونا در استان، بررسی افزایش آمار نمونه گیری و خدمت رسانی آزمایشگاه های استان به مبتلایان نیز، دیگر محور این نشست بود.
دکتر «اکبر امیری» مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی فارس نیز در این نشست، مطالبی با عنوان «پیشنهاد طراحی سیستم آموزشی مردمی مهار کرونا» و مدل ارزیابی و نظارت بر فعالیت های اجتماعی داوطلبی با هدف مهار بیماری کووید ۱۹ در استان ارایه کرد.
دکتر «عبدالرسول همتی» معاونت بهداشت دانشگاه نیز از دیگر اعضای این نشست بود که از تفاهم نامه ای که با سازمان بسیج فارس برای نظارت بر مکان های پر تردد بسته شده خبر داد.
در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند و مقرر شد روزانه پزشکان خانواده شخصاً بیماران مثبت مبتلا به کرونا را در قرنطینه خانگی و افراد در تماس نزدیک را به صورت تلفنی پایش کنند.
نظر شما