رئیس کل دادگستری فارس:

در فارس کودک آزاری نداریم

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۰:۲۱:۳۳
کد خبر: ۹۸۷۵۸۸
در فارس کودک آزاری نداریم
رئیس کل دادگستری استان فارس از کاهش ۸۰ درصدی دعاوی خانواده در حوزه قضایی شیراز در مقایسه با ماه‌های پایانی سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی با بیان اینکه در خانه ماندن سبب افزایش محبت، مودت و دوستی خانواده‌ها در این ایام شده است، گفت: انسجام بین اعضای خانواده‌ها باعث شده است که در شهرستان شیراز شاهد کاهش دعاوی مهریه، نفقه، طلاق توافقی، طلاق عسر و حرجی و سایر دعاوی مرتبط با مسائل خانواده باشیم.
وی با تأکید بر اینکه در همین مدت علاوه بر کاهش ۸۰ درصدی ورودی پرونده قضایی به محاکم خانواده شیراز، شاهد کاهش ۴۱ درصدی پرونده‌های کیفری و حقوقی نیز بوده‌ایم، موضوع کودک آزاری را مربوط به جوامع غربی دانست و گفت: در استان پهناور فارس از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون حتی یک مورد کودک آزاری از سوی مسئولان حوزه های قضایی گزارش نشده است.
این مقام عالی قضایی در استان فارس اضافه کرد: این امر حاصل مودت و دوستی ایجاد شده بین خانواده ها و عمل به آموزه های دینی و توصیه های اخلاقی و پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) است.
رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با بیان اینکه برخی در تلاشند تا با ارائه آمارهای غیر واقعی فضای جامعه را به نحو دیگری نمود داده و تحلیل کنند، گفت: براساس شواهد آماری موجود، میزان طرح دعاوی با موضوعات خانوادگی کاهش چشمگیری داشته است.
موسوی ابراز امیدواری کرد که با ادامه رویکرد خانواده ها در راستای انسجام نظام خانواده و عمل به توصیه ها و تأکیدات دین اسلام و تقویت مسائل فرهنگی و اعتقادی، روند کاهشی تشکیل پرونده های خانواده تا پایان سال ادامه یابد.
 
نظر شما