اعضای باند کلاهبرداران ۴۰ میلیاردی فروش مال غیر در شیراز متلاشی شدند

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۸:۰۵
کد خبر: ۹۹۴۷۸۹
اعضای باند کلاهبرداران ۴۰ میلیاردی فروش مال غیر در شیراز متلاشی شدند
رئیس پلیس آگاهی استان از متلاشی شدن اعضای باند 10 نفره کلاهبرداران فروش مال غیر با 40 میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ "کاووس حبیبی" اظهارداشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و فروش مال غیر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ "حبیبی" بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با آغاز تحقیقات مطلع شدند باند 10 نفره در محله‌ "شیمی گیاه" شیراز با شیوه‌هایی متقلبانه، با استفاده از تصویر کارت ملی هوشمند شاکی، موفق به ثبت درخواست مفقودی شناسنامه او کرده و در ادامه با همکاری کارمند یکی از ادارات دولتی؛ شناسنامه المثنی برای کلاهبرداران صادر و تحویل شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان، خاطر نشان کرد: در بررسی‌های فنی مشخص شد اعضای این باند با شگردهای متقلبانه اقدام به اخذ اوراق شناسایی دیگران با تصویر خود گرفته و پس از شناسایی املاک گران قیمت و ارزنده متعلق به غیر که برای مدتی بلااستفاده مانده، مبادرت به فروش آن می‌کردند.
وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با پیگیری و تلاش شبانه روزی موفق شدند سرکرده باند در حالی که یک قطعه زمین 5 هزار متری را فروخته بود دستگیر کنند، گفت: با تحقیقات پلیسی، 9 نفر از همدستان متهم که در این زمینه با وی فعالیت می‌کردند نیز دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به فروش یک قطعه زمین که برابر نظر کارشناسان 40 میلیارد ریال ارزش داشته است اقرار کردند، افزود: این کلاهبرداران پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ "حبیبی" با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات، گفت: مردم لازم است پیشنهاد‌های مختلف از سوی املاک و شرکت‌ها را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن را نپذیرند و معاملات خود را فقط در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسانند و تا حصول اطمینان از هویت واقعی مالک و اصالت اسناد، وجهی بابت معامله پرداخت نکنند.
نظر شما