معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۴۸۸ بیمار

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۴:۴۶:۳۷
کد خبر: ۹۹۴۸۱۰
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۴۸۸ بیمار
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش آمار بیماران مبتلا به کروناویروس در فارس، به سه هزار و ۴۸۸ نفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت دانشگاه و اعلام آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با بررسی هزار و ۴۶۸ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استن فارس، ۴۹ بیمار جدید شناسایی شد.
او اعلام کرد: با شناسایی موارد جدید، مجموع آمار مبتلایان در استان فارس به سه هزار و ۴۸۸ نفر رسید که از این تعداد، هزار و ۶۶۱ مورد مربوط به شهر شیراز بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه مابقی آمار مبتلایان را ۱۱۸ مورد آباده؛ ۱۱۴ مورد مرودشت؛ ۷۸ مورد خرم بید؛ ۷۷ مورد اقلید؛ ۷۴ مورد استهبان؛ ۶۸ مورد رستم؛ ۵۲ مورد کازرون؛ ۵۱ مورد فیروزآباد؛ ۴۲ مورد کوار؛ سپیدان و کوهچنار هر کدام ۴۰ مورد؛ ممسنی و داراب هر کدام ۳۸ مورد؛ زرقان و ارسنجان هر کدام ۳۱ مورد؛ لامرد ۲۸ مورد؛ سروستان و بوانات ۲۵ مورد؛ نی ریز ۲۴ مورد؛ مهر ۲۱ مورد؛ زرین دشت ۱۶ مورد؛ قیر ۱۳ مورد؛ بیضا ۱۲ مورد؛ فراشبند ۹ مورد؛ سرچهان ۸ مورد؛ خرامه و بختگان هرکدام ۷ مورد اعلام کرد و یادآور شد: مابقی آمار مبتلایان، مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان بوده است.
دکتر همتی اضافه کرد: متاسفانه طی روز گذشته تاکنون، یکی از مبتلایان جان خود را از دست داد که بر این اساس، آمار مرگ و میر در اثر کروناویروس در فارس، به ۸۳ نفر رسید.
او همچنین آمار بیماران بهبود یافته که ترخیص شده اند را ۸۰۴ بیمار اعلام کرد و افزود: دو هزار و ۲۴ بیمار نیز به دلیل شرایط مساعد جسمی، در قرنطینه خانگی بوده و سلامت آنان به صورت منظم پیگیری می شود.
نظر شما