اولویت اصلی توزیع برق شیراز صیانت از حقوق شهروندی است

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۷:۱۸:۴۵
کد خبر: ۹۹۶۶۴۶
اولویت اصلی توزیع برق شیراز صیانت از حقوق شهروندی است
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شیراز با تاکید براینکه صیانت از حقوق شهروندی اولویت اصلی این شرکت است، گفت: بخش قابل توجهی از برنامه ها ، اقدامات و پروژه های اجرا شده در توزیع برق شیراز در راستای تأمین و صیانت از حقوق شهروندی در بخش های ایمنی و فنی بوده است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مصطفی رئیسی اظهارداشت: بخشی از اقدامات با هدف شناسایی و رفع کانون‌های خطرآفرین در شبکه‌های توزیع برق و روشنایی معابر و با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی و ممانعت از مواجهه شهروندان با مخاطرات، انجام شده است.
او ادامه داد: برخی از این اقدامات شامل نصب قفل روی تابلوها و پست‌ها و دریچه‌ی پایه‌های روشنایی معابر، کنترل حریم شبکه و شناسایی شبکه‌های فاقد حریم و ایجاد حریم قانونی برای شبکه‌های برق بوده است.
رئیسی گفت: انجام تست فاز و نول انشعابات تک‌فاز با هدف حصول اطمینان از ایمن بودن انشعابات در نقطه تحویل انرژی برای ۹۰۰ هزار مشترک، یکی از اقدامات شاخص شرکت توزیع نیروی برق شیراز در راستای صیانت از حقوق شهروندی بوده است.
او خاطرنشان کرد: نصب کلید ۲ پل P+N در انشعاب‌های تک فاز جدید، جابه‌حایی پایه‌های واقع در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی نظیر توسعه و تعریض معابر عمومی، شناسایی و قطع و جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز و ناایمن و جایگزینی آنها با انشعاب‌های قانونی و ایمن، نیز بخشی از این اقدامات را شامل شده است.
رئیسی با اشاره به بازدید از اردوگاه‌ها و کانون‌های تربیتی آموزش و پرورش استان فارس در سطح شهرستان‌های تحت پوشش خدمات توزیع نیروی برق شیراز، گفت: طی این بازدیدها، کانون‌های خطرآفرین در سیستم برق داخلی این اماکن شناسایی و گزارش مربوطه با هدف ایمن‌سازی به اداره کل آموزش و پرورش فارس ارسال شده است.
این مقام مسئول در توزیع برق شیراز همچنین از تهیه و انتشار ۴ کلیپ آموزشی در خصوص ایمنی برق ویژه شهروندان
خبر داد و گفت: کانون‌های خطرآفرین در شبکه برق معمولاً توسط کارشناسان ایمنی، کارشناسان بازدید تخصصی شبکه، اداره‌های بهره‌برداری، گروه‌های عملیاتی یا براساس گزارش‌های مردمی شناسایی می‌شوند.
او با بیان اینکه شهروندان می‌توانند کانون‌های خطرآفرین موجود در شبکه توزیع برق شیراز را طی تماس با شماره ۱۲۱ گزارش دهند، گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای صیانت از حقوق شهروندی، فراهم کردن امکان واگذاری انشعاب آزاد کوتاه مدت بوده است.
مصطفی رئیسی اضافه کرد: واگذاری انشعاب آزاد کوتاه مدت با عناوین انشعاب فیکسه و موقت برای رعایت ایمنی در تأمین برق و جلوگیری از ایجاد انشعاب غیرمجاز و ناایمن، در دستور کار قرار گرفته است.
او با اشاره به اینکه جلسات ادواری با حضور نمایندگان شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان‌های خدمات رسان با هدف همکاری و جلب مشارکت در تأمین و ارتقاء ایمنی شهروندان برگزار شده است، گفت: یکی از اقدامات خوب این شرکت، انعقاد قرارداد بیمه حوادث ناشی از برق، برای مشترکین خانگی و تجاری بوده است.
مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق شیراز گفت: بازدید از مراکز تجاری شهر شیراز و شناسایی و رفع کانون‌های خطر آفرین برخی از این مراکز و ارسال گزارش به سازمان آتش‌نشانی، ایمن‌سازی کامل شبکه برق و روشنایی معابر و انشعاب‌های بازار وکیل به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری، گردشگری، فرهنگی و تاریخ و ساماندهی شبکه داخلی برق این بازار، بخش دیگری از اقدامات انجام شده بوده است.
رئیسی خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی شبکه‌ی توزیع و انشعاب‌های برق بازارچه دروازه کازرون و جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز و ناایمن در این مکان به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری شهرستان شیراز، یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای صیانت از حقوق شهروندی بوده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز