رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

خانواده ها برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان در زمان کرونا نگران نباشند!

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۰۸:۳۵:۵۵
کد خبر: ۹۹۷۶۵۴
خانواده ها برای انجام واکسیناسیون فرزندانشان در زمان کرونا نگران نباشند!
در شصت و هشتمین نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کروناویروس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت پوشش ایمن سازی جامعه به ویژه در گروه کودکان، از خانواده ها خواست تا برای انجام واکسیناسیون فرزندان خود در اسرع وقت اقدام کنند.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه اقدامات مجموعه سلامت فارس پیرامون انجام واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه در کشور زبانزد است، گفت: برای پیشگیری از ابتلای فرزندان به بیماری های قابل پیشگیری، لازم است نسبت به انجام واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنیم.
او همچنین از ارائه پیشنهاد به وزارت بهداشت برای انجام غربالگری مرحله سوم در کشور با محوریت واکسیناسیون خبر داد و با تاکید بر استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی گسترده به ویژه از صدا و سیمای مرکز فارس در این زمینه، هشدار داد: در صورت سهل انگاری خانواده ها در این زمینه، سطح ایمنی جامعه کاهش می یابد.
رئیس دانشگاه این امر را موجب پیشگیری از بیماری ها نظیر بیماری های تنفسی و سرخک، طبق جدول مشخص شده از سوی مراکز بهداشت و درمان دانست و ادامه داد: عدم واکسیناسیون برای کودکان، خطر بروز و طغیان بیماری ها در جامعه را در پی دارد.
حمایت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولیدات داخلی استان فارس
او درباره بازدید روز گذشته خود از کارگاه های تولیدی ماسک استان، فعالیت این مراکز تولیدی و دانش بنیان را بسیار ارزشمند برشمرد و در مورد حمایت دانشگاه از تولید داخلی اعلام کرد: با توجه به اهمیت تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز دانشگاه با بالاترین کیفیت، مجموعه سلامت فارس از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در استان حمایت می کند.
 
بررسی آمار نمونه گیری های انجام شده کرونا در استان، بررسی آمار مبتلایان، افراد بستری و بهبودیافتگان و فوتی های کروناویروس در فارس نیز دیگر محور این نشست بود که با حضور رییس و اعضای ستاد مقابله با کووید۱۹ در دانشگاه ارزیابی شد.
دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست درباره شیوه نامه های موجود و تقسیم بندی مناطق به مناطق کم خطر، متوسط خطر و پُرخطر مطالبی عنوان کرد.
در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این نشست گزارشی درباره عملکرد کمیته پیشگیری از بیماری کووید۱۹ در گروه های سنی آسیب پذیر و پُرخطر و اقدامات پیشگیرانه در کودکان زیر ۱۲ سال، سالمندان و مادران باردار ارایه داد.
دکتر «معصومه صفاری» یادآور شد: این کمیته به پیشنهاد معاون بهداشت دانشگاه با مدیریت بخش سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه از ابتدای شیوع این بیماری در استان راه اندازی شده و فعالیت های آن در حال انجام است.
دکتر «مصطفی ابراهیمی» رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه نیز دیگر عضو این نشست بود که درباره وضعیت کروناویروس در شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز