قیمت طلا | افزایش قیمت طلا | کاهش قیمت طلا

افزایش آرام قیمت طلا/ قیمت طلا امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۱۲:۲۸:۵۱
کد خبر: ۱۳۴۱۵۱۰
افزایش آرام قیمت طلا/ قیمت طلا امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
قیمت طلای 18 عیار امروز به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

قیمت طلا از جایگاه مهمی در معاملات جهانی برخوردار است. قیمت طلا همچنین با قیمت دلار تاثیرات متقابلی دارند و روی کاهش و افزایش قیمت یکدیگر اثر گذار هستند. قیمت طلا بعد از آغاز جنگ اوکراین و روسیه دچار نوسانات بسیاری شد و سِیر افزایشی پیدا کرد. اما حالا قیمت طلا مثل قیمت دلار فضای راکدی را پشت سر می‌گذارد. ممکن است به شکل ناگهانی قیمت طلا کاهش یا افزایش داشته باشد.

قیمت طلا

به گزارش برنا به نقل از اقتصاد نیوز، امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار با رشد ۰.۰۶ درصدی به ۱,۴۳۰,۰۰۰ (یک میلیون و چهارصد و سی هزار) تومان رسید.

پیشبینی کارشناسان از بازار طلا

به گزارش خبرگزاری برنا، بانک‌های مرکزی سراسر دنیا راه‌حل خود برای مقابله با غول تورم را در این هفته ارائه داده‌اند و اکثر آنها نرخ بهره را بالا برده‌اند .به‌این‌ترتیب ترس از افزایش تورم بیشتر شده‌ است.

طلا معمولاً پشتوانه‌ای ایمن در زمان تورم بالا در نظر گرفته می‌شود، اما درحالی‌که قیمت طلا طی چند روز گذشته روبه‌افزایش بود، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۹ درصد کاهش به ۱۸۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. سرمایه‌هایی که با ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران مرتبط هستند به‌شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند.

به‌نظر می‌رسد سرنوشت طلا به پویایی بازار دلار گره‌خورده است. کاهش ارزش دلار در روزهای اخیر می‌تواند به بالا رفتن قیمت این فلز گران‌بها کمک کند.

با توجه به افزایش شدید نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا، تحلیلگران نسبت‌به قیمت طلا خوش‌بین بوده و پیش‌بینی خود از ارزش این فلز گران‌بها در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را تا حدود ۲۱۰۰ دلار بالا برده‌اند. این تحلیلگران عقیده دارند ۲۱۰۰ دلار اوج قیمت طلا خواهد بود و تا سه‌ماهه دوم سال آینده میلادی به ۱۸۰۰ دلار بازمی‌گردد. آن‌ها اصلی‌ترین عامل تعیین‌کننده در بازار طلا را نرخ بهره بانک‌های مرکزی می‌دانند.

طبق گفته‌ی تحلیلگران بازار طلا، سقوط بازار سهام و اوراق‌قرضه قیمت‌طلا را ۲.۳ درصد بالاتر خواهد برد و سرمایه‌گذاران تشویق می‌شوند سرمایه‌های طلای خود را برای دوری کردن از این بازارهای متزلزل افزایش دهند. اما قیمت بالای طلا کوتاه‌مدت خواهد بود و در صورت کاهش فشار تورم و تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند تا ۱۶۰۰ دلار پایین بیاید.

قیمت نقره امروز با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۹۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۹۰ درصد کاهش ۹۴۶ دلار و ۷۳ سنت معامله می‌شود.

چه عواملی در افزایش قیمت طلا موثر است؟!

توصیه می‌شود افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در طلا هستند نسبت‌به محرک‌های آینده قیمت طلا مانند اولین اطلاعات تولید ناخالص داخلی اروپا، اجلاس بانک مرکزی اروپا، اطلاعات تورم در آمریکا و بسیاری موارد دیگر هوشیار باشند. این‌ها از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا در آینده نزدیک هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.25 درصد افزایش به 1855 دلار و 74 سنت رسید.

نگرانی در مورد تورم در منطقه یورو که به‌خاطر افزایش شدید قیمت انرژی به بالاترین رقم رسیده‌است، اهمیت اجلاس بانک مرکزی اروپا را دوچندان می‌کند. هر گونه تغییر موضع سیاست‌گذاران می‌تواند شاخص دلار را کاهش دهد و قیمت طلا را بالا ببرد.

ژاپن و اروپا اولین گزارش تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را به‌زودی منتشر می‌کنند که دورنمای اقتصاد دنیا را تا حدی مشخص خواهد کرد. هرگونه اطلاعات ناامیدکننده تقاضا برای طلا را بالا می‌برد.

شاخص دلار در این هفته کاهش‌یافته است. ضعف بیشتر دلار قیمت طلا را بالا می‌برد چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

قیمت نقره با 1.86 درصد افزایش به 22 دلار و 31 سنت رسید و پلاتین با 0.66 درصد افزایش 1024 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.

چه عواملی در افزایش قیمت طلا موثر است؟

توصیه می‌شود افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری در طلا هستند نسبت‌به محرک‌های آینده قیمت طلا مانند اولین اطلاعات تولید ناخالص داخلی اروپا، اجلاس بانک مرکزی اروپا، اطلاعات تورم در آمریکا و بسیاری موارد دیگر هوشیار باشند. این‌ها از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا در آینده نزدیک هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.25 درصد افزایش به 1855 دلار و 74 سنت رسید.

نگرانی در مورد تورم در منطقه یورو که به‌خاطر افزایش شدید قیمت انرژی به بالاترین رقم رسیده‌است، اهمیت اجلاس بانک مرکزی اروپا را دوچندان می‌کند. هر گونه تغییر موضع سیاست‌گذاران می‌تواند شاخص دلار را کاهش دهد و قیمت طلا را بالا ببرد.

ژاپن و اروپا اولین گزارش تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را به‌زودی منتشر می‌کنند که دورنمای اقتصاد دنیا را تا حدی مشخص خواهد کرد. هرگونه اطلاعات ناامیدکننده تقاضا برای طلا را بالا می‌برد.

شاخص دلار در این هفته کاهش‌یافته است. ضعف بیشتر دلار قیمت طلا را بالا می‌برد چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

قیمت نقره با 1.86 درصد افزایش به 22 دلار و 31 سنت رسید و پلاتین با 0.66 درصد افزایش 1024 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.

ماجرای معاملات طلای فردایی و متهمان دستگیر شده چه بود؟!

4 نفر متهم به هویت های مشخص در خصوص معاملات طلای فردایی صبح امروز توسط پلیس امنیت اقتصادی بازداشت شدند. 

اقدامات پلیس در این خصوص ادامه دارد و در روزهای آتی احتمالاً دیگر عناصر معاملات فردایی طلا و ارز در بازار دستگیر خواهند شد. در روزهای گذشته نیز بیش از 20 نفر از دلال‌های بزرگ ارزی و طلایی توسط پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شده بودند.

 "ممنوعیت معاملات فردایی طلا و ارز" از مهمترین مصوبات سران قواست که در روزهای گذشته در کنار افزایش اختیارات ارزی بانک مرکزی اتخاذ شده است، آنهم زمانی که بازار طلا و سکه با نوسان زیادی همراه بوده و رکورد‌های بالایی را به ثبت رسانده است.

بنابراین با این مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می گیرند.  گفته می شود همزمان با آغاز اجرای مصوبات جدید ارزی و طلایی در بازار،تعدادی  از دلال های بزرگ طلا و ارز به اتهام معاملات غیرقانونی و گسترده طلا و ارز بازداشت شدند. 

سخنگو و معاون فرهنگی  اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی در این خصوص گفته است: با توجه به مصوبه اخیر، شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به اخلال در این بازار می کنند در دستور کار پلیس بوده و ماموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی به کسانیکه در این بازار فعالیت داشته و یا قصد ورود به این بازار غیر قانونی را دارند، هشدار جدی می دهد که تحت رصد پلیس هستند و درصورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز