دعا برای شفای مریض | دعا برای شفای مریض مفاتیح | بهترین دعا برای شفای مریض

دعا برای شفای مریض منسوب به پیامبر اکرم | راه های حاجت روایی چیست؟

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۰:۳۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۵۳۵۷
دعا برای شفای مریض منسوب به پیامبر اکرم | راه های حاجت روایی چیست؟
" أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلاً ما تَذَکَّرُونَ " این آیه بارزترین دعا برای نجات از گرفتاری، ناراحتى و مریضی است. دعا برای شفای مریض و بیماران را در ادامه بخوانید

 دعای منسوب به پیامبر اکرم (ص)

سید بن طاووس در کتاب مهج الدعوات، این دعا را منسوب به پیامبر اکرم (ص) می‌داند که به‌واسطه امام جعفر صادق (ع) بیان شده‌است. مورد استفاده این دعا برای بیماری صعب‌العلاجی بوده که مجموع پزشکان زمان از درمان آن ناامید شده بودند. گفته‌اند که برای شفای مرض صعب‌العلاج، بعد از نماز صبح، چهل مرتبه این دعا را بخوانید:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

بنام خداى بخشاینده مهربان

اَلْحَمُدللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ

ستایش خاص خدا پروردگار جهانیان است

حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ

بس است ما را خدا و نیکو وکیلى است

تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ

تبریک باد بر خداوند که بهترین خلق کننده‌است

وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ

هیچ تحول و نیرویی جز به واسطه‌ی خداوند بلندمرتبه و بزرگ وجود ندارد.
 
در میان همهمه این روز‌های کرونایی و ازدحام بیماران، علاوه بر مراجعه به پزشکان باید دست نیاز به سوی پروردگار جهانیان برده وشفای بیماران را از او خواست. اما چه دعا‌هایی شفاعت می‌بخشند؟ در این گزارش از سخنان معصومین (ع) بهره گرفته شده و دعا‌هایی که ایشان توصیه کرده اند به نگارش درآمده است.

امام سجاد علیه السلام فرموده است: «چیزی نزد خداوند محبوب‌تر از این نباشد که [بندگان]از او درخواست کنند.». از همین رو باید گفت که دعا از راهکار‌های اساسی برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت و نیز از بهترین ابزار‌های معنوی برای رویایی با بلاها، مصیبت‌ها و همچنین بیماری‌های جسم و روان است.  

هنگامی که بندگانم از تو درباره من بپرسند، [بگو:]یقیناً من نزدیکم، دعای دعا کننده را زمانی که مرا بخواند اجابت می‌کنم؛ پس باید دعوتم را بپذیرند و به من ایمان آورند، تا [به حقّ و حقیقت]راه یابند [و به مقصد اعلی برسند]. (سوره بقره آیهٔ ۱۸۶)

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ برای همه انسان ها زمانی در زندگی وجود دارد که گرفتار مشکلاتی می‌شویم که بر طرف کردن آن از توانمان خارج است ، زمانی که نا امید می شویم و تنها به پروردگارمان می توانیم پناه ببریم و دعا می کنیم اما "دعا کردن" آداب و اصولی دارد که با رعایت آن شرایط استجابت نیز فراهم می شود. در ادامه راه های استجابت سریع دعا را بخوانید.

1- همدلی دل و گفتار

علامه محمدباقر مجلسی می گوید؛ در هنگام مناجات با خداوند، فرد باید با تمام وجود به دعا به سوی خدا بپردازد و این کار را با جهد و تلاش انجام دهد. از این رو در اصول کافی جلد 2 نقل شده است که حضرت علی (ع) می فرمایند: «چنین دعا نکنید که دل شما از آن غافل باشد، بلکه باید با جدیت و تلاش دعا نمایید» .

2- دعا، حتی در مواقع شادی و وفور نعمت

دعا صرفاً در مواقع گرفتاری و مشکلات نیست و این امر باید در سرتاسر لحظات زندگی جاری باشد به نحوی که در اصول کافی جلد 2 از امام جعفر صادق (ع) نقل شده است که: «کسی که پیش از نزول بلا دعا کند، چون بلا نازل شود، دعایش مستجاب می گردد و ملایکه می گویند: این صدای آشنایی است و دعای او را از آسمان منع نمی کنند و کسی که پیش از نزول بلا برای دفع آن دعا نکند، بعد از بلا دعایش مستجاب نمی شود و ملایکه می گویند ما این صدا را نمی شناسیم» .

3- دعا همراه با عمل صالح و وفا به خدا

شاید بسیار دیده باشید کسی که از مخلوقی حاجتی دارد کارهای بسیار شایسته ای برای وی انجام می دهد تا آن فرد از کارهای او خوشش بیاید و حال این امر در مورد خداوند نیز صادق است و باید به این امر توجه نمود که هر کس بیشتر به درگاه خداوند عبادت کرده است دعایش به اجابت نزدیکتر است؛ چنان چه از حضرت رسول (ص) روایت شده است که: «دعایِ بی عملِ صالح، مانند تیر انداختن از کمانِ بی زه است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز