تیم سپاهان | برد تیم سپاهان | تیم سپاهان اصفهان

چاقوی استقلال زیر گلوی تیم سپاهان!

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۲۰:۳۴:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۶۲۳۹
چاقوی استقلال زیر گلوی تیم سپاهان!
تیم سپاهان کدام بازیکنش را از دست می‌دهد؟!

تیم سپاهان اصفهان از معروف‌ترین تیم‌های ایران است. تیم سپاهان تا به حال پنج بار قهرمان لیگ برتر بوده. همچنین تیم سپاهان اصفهان تا به حال توانسته چهار بار قهرمان جام حذفی در ایران باشد. تعدادی از بازیکنان تیم ملی نیز، از بازیکنان تیم سپاهان می‌باشند. تیم سپاهان تا کنون نتوانسته در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمانی برسد و جامی را با خود به ایران بیاورد. 

دیدار تیم های فوتبال سپاهان و استقلال

چه کسی سپاهان را به مقصد استقلال ترک می‌کند؟!

به گزارش برنا، پس از جذب رضا میرزایی، مدیران باشگاه استقلال به دنبال خرید یاسین سلمانی نیز بوده و مذاکراتی هم در این خصوص انجام شده است.

سلمانی یکی از مهره‌های کلیدی تیم تحت هدایت «مهدی مهدوی‌کیا» در تیم امید محسوب شده و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو می‌بندد، یکی از گزینه‌های استقلال برای تقویت آبی‌پوشان در فصل جدید لیگ برتر بوده و صحبت‌هایی برای انتقال وی به جمع شاگردان ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال، انجام شده است.

روند این مذاکرات تاکنون مثبت بوده و توافقات خوبی حاصل شده است. با توجه به روند فعلی، به نظر می‌رسد مرحله بعدی مذاکرات نیز مثبت خواهد بود و اگر اتفاق خاصی نیافتد، سلمانی ورودی بعدی استقلال خواهد بود.

تاریخچه تیم سپاهان

باشگاه فوتبال فولاد مبارکه ی سپاهان یکی از باشگاه های فوتبال در ایران است که در مهر ماه سال 1332 تحت مالکیت یکی از فرهیختگان و بازیکنان تیم ملی باشگاه شاهین به نام محمود حریری تأسیس شده است. 

باشگاه فوتبال سپاهان در مسابقات لیگ حرفه ای و بالاترین سطح مسابقات باشگاهی فوتبال ایران به نام لیگ برتر خلیج فارس شرکت می کند. این باشگاه با ظرفیت 75,000 نفر تعبیه شده است و از نام آن با عنوان یک باشگاه منظم، اصولی، سازماندهی مناسب، با ثبات و دارای ساختار حرفه ای یاد می شود. 

تیم سپاهان با القاب متعددی اعم از زرد طلایی، طوفان زرد آسیا، شیرهای زرد و طلایی پوشان اصفهان شناخته می شود. این تیم جزو نخستین تیم های ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است.

از نام سپاهان به موجب کسب مقام قهرمانی در دوره های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر جام خلیج فارس، با عنوان دومین تیم پرافتخار ایرانی یاد می شود. علاوه بر این تیم سپاهان در سال 2007 میلادی در جام باشگاه های جهان حضور پیدا کرد.

باشگاه سپاهان اصفهان در ادوار مختلف تحت مالکیت افراد مختلفی نظیر محمد حریری، مسعود تابش، شرکت سیمان سپاهان و شرکت فولاد مبارکه ی اصفهان درآمده است. 

لازم به ذکر است که از سال 1379 مالکیت سپاهان تحت نظارت شرکت فولاد مبارکه قرار دارد. همچنین سپاهان به عنوان باشگاهی با دو سرمایه گذار نظامی و دولتی در ایران شناخته می شود. 

سپاهان دستاورد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت صنایع ایران است. یکی از مهم ترین بنیان گذار های سپاه پاسداران، شرکت سرمایه گذار مهر اقتصاد ایران است که در شرکت های عظیم و بی شماری اعم از بانک پارسیان، فولاد مبارکه، ایرالکو، توس گستر، توسعه ی معادن روی و تایدواتر خاورمیانه سهیم است. 

سپاهان در طی سال های متمادی در دفعات مکرر به جام جهانی راه پیدا کرد. در یازدهمین دوره ی جام جهانی فوتبال که در سال 1978 میلادی برگزار شد، دو بازیکن از تیم سپاهان با نام های بهرام مودت و محمد علی شجاعی حضور داشتند. 

در هجدهمین دوره ی مسابقات جام جهانی 2006 میلادی، بازیکنان سپاهانی نظیر رسول خطیبی و محرم نویدکیا شرکت کردند. علاوه بر این، بازیکنان تیم سپاهان اعم از احسان حاج صفی و رحمان احمدی با حضورشان در بیستمین دوره ی جام جهانی فوتبال که در سال 2014 میلادی برگزار شد، افتخار آفرینی کردند. 

سپاهان در فینال لیگ قهرمانان آسیا

در سال 2007 میلادی در میان کشور های ایران و ژاپن دو تیم سپاهان و اوراوا رد دایموندز در فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور یافتند. 

در 16 آبان ماه 1386، تیم فوتبال سپاهان در طی مسابقه ی فینال لیگ قهرمانان آسیا، در مقابل تیم فوتبال اوراوا رد ژاپن قرار گرفت. تیم سپاهان یک گل را در دقیقه ی 47 توسط محمود کریمی به دروازه ی تیم حریف وارد کرد و مسابقه را با نتیجه ی مساوی 1-1 خاتمه داد.  

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان تحت مربی گری لوکا بوناچیچ برگزار شد. 

در 23 آبان 1386 مسابقه ی برگشت دو تیم سپاهان ایران و اوراوا رد ژاپن در ورزشگاه سایتاما به میزبانی ژاپن شکل گرفت. در طی این مسابقه تیم اوراوا رد ژاپن در مجموع دو بازی رفت و برگشت با  نتیجه ی 1-3 به مقام پیروزی و قهرمانی در لیگ آسیا دسترسی پیدا کرد. 

سپاهان در جام باشگاه های جهان

فولاد مبارکه ی سپاهان به موجب شرکت در فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب مجوز حضور در مسابقات جام باشگاه های جهان شد. در واقع تیم سپاهان برای نخستین بار به عنوان یک تیم ایرانی در مسابقات ژاپن شرکت کرد. 

تیم سپاهان در 16 آذر 1386 در بازی پلی آف جام باشگاه های جهان مصادف با سال 2007 میلادی، در مقابل قهرمان لیگ قهرمانان اقیانوسیه به نام ویتاکر یونایتد نیوزلند قرار گرفت. 

این بازی که در ورزشگاه ملی المپیک توکیو برگزار شد، با گل زنی های عماد رضا در دقایق 3 و 4 و عبدالوهاب ابوالهیل در دقیقه ی 47 به نفع تیم سپاهان با نتیجه ی 3-1 به پایان رسید. 

دومین دیدار تیم سپاهان در جام باشگاه های جهان به مصاف اوراوا رد ژاپن باز می گردد. بازی ایران با ژاپن در جام باشگاه های جهان 2007 در تاریخ 19 آذر 1386 در ورزشگاه تویوتا برگزار شد. 

تیم سپاهان برای دومین بار در مقابل تیم اوراوا رد ژاپن با نتیجه ی 3-1  شکست خورد و از رویارویی با تیم آ. ث. میلان ایتالیا در مرحله ی نیمه نهایی منع شد. 

لازم به ذکر است که تک گل سپاهان را "محمود کریمی" در دقیقه ی 80 به نفع ایران به ثمر رساند و مقام پنجم مسابقات جام جهانی در بین هفت تیم را برای تیم سپاهان ایران برگزید. 

در نهایت قهرمان مسابقات جام جهانی 2007 میلادی، تیم آ. ث. میلان شد که جایزه ای 5 میلیون دلاری را کسب کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز