واکسن کرونا | تزریق واکسن کرونا | دوز سوم واکسن کرونا

۶۰ ساله‌ها سریعا برای دوز چهارم کرونا اقدام نمایند!

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۱:۳۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۷۶۶۹
۶۰ ساله‌ها سریعا برای دوز چهارم کرونا اقدام نمایند!
دیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از الزام تزریق واکسن برای گروه سنی شصت سال به بالا گفت.

بیماری کرونا از زمستان سال 1398 وارد ایران شد. واکسن کرونا بعد از مدتی در برخی کشورها ساخته شد. کشورمان ایران از جمله کشورهایی بود که واکسن کرونا را ساخت. واکسن کرونا در اسامی مختلف مثل سینوفارم، آسترازنکا، برکت و... تولید شده است که از معروف‌ترین آنان می‌توان به واکسن کرونا سینوفارم اشاره کرد. تزریق واکسن کرونا در کشورمان ایران به مرحله خوبی رسیده و تلفات ناشی از کرونا هر روز در حال کاهش می‌باشد.

واکسن کرونا

شصت ساله‌ها هر چه سریع تر واکسن کرونا را تزریق کنند!

سیمین خیاط زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، زمان کنونی را بهترین موقع برای تزریق دُز چهارم واکسن کرونا اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر که روند افزایشی چندانی در زمینه شیوع ویروس کرونا وجود ندارد، افراد بالای ۶۰ سال و کادر بهداشت و درمان و نیز افرادی که تاکنون دزهای قبلی خود را دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن های خود اقدام کنند.

وی از تداوم واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشت سراسر آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: تمامی واکسن‌هایی که برای گروه‌های سنی مختلف مورد نیاز است، در استان موجود بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و واکسیناسیون، واکسن خود را دریافت کنند.

خیاط زاده ادامه داد: هم اکنون علاوه بر مراکز بهداشت سراسر استان، مرکز واکسیناسیون نصف راه تبریز نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تمامی روزهای هفته و ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ روزهای تعطیل در خدمت مراجعه کنندگان است.

وی از روند آهسته‌ افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا طی روزهای اخیر خبر داد و با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر اعلام شده است که وضعیت شیوع کرونا در کشورهای اروپایی روبه افزایش بوده و سویه‌ جدیدی از امیکرون شروع به انتشار کرده است، اعلام کرد: این شرایط در تعداد موارد ابتلا و فوتی تاثیر گذاشته و افزایش یافته‌ است.

خیاط زاده با بیان اینکه پس از انتشار این ویروس در کشورهای اروپایی، به دلیل رفت و آمدها و وجود شرایط خاص، در ماه‌های آتی نیز احتمال ورود ویروس به منطقه و کشور ما وجود دارد، یادآور شد: این وضعیت می تواند بر بروز تعداد موارد ابتلا و بستری تاثیر بگذارد.

به گفته وی کرونا تمام نشده است و اتمام آن باید توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شود که نه تنها این خبر تاکنون اعلام نشده، بلکه تذکر هم داده شده است که ویروس همچنان وجود دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن همچنان تداوم یابد.

خیاط زاده گفت: در ایران هم طی هفته‌های اخیر با روند آهسته‌ و افزایشی موارد ابتلا به کرونا روبرو هستیم که اگر موارد بستری افزایش یابد، شروع موج جدید اطلاع رسانی می شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند، افزود: در فضاهای بسته باید از ماسک استفاده شود و افراد علامت‌دار نیز موظف هستند در جمع حاضر نشوند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا مجبور هستیم دُز یادآور را تکرار کنیم و به همین منظور برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال دُز یادآور نیاز نیست و تنها دو دُز واکسن تزریق می‌شود.

خیاط زاده اظهار داشت: برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز دو دُز کافی است، مگر اینکه بیماری خاص زمینه‌ای داشته باشند تا دُز یادآور تزریق شود و در گروه سنی بالای ۱۸ سال نیز دُز سوم تزریق شده است و اگر ۶ ماه از تزریق دُز سوم سپری شده باشد و بیماری زمینه‌ای هم داشته باشند، دُز چهارم باید تزریق شود.

تاکید وزارت بهداشت بر الزامی شدن تزریق دوز چهارم واکسن کرونا

در این روزها که بیماری کرونا در کمترین سطح شیوع قرار دارد و در ماه های اخیر شاهد کاهش چشمگیرتلفات و مبتلایان بوده ایم، به گفته پزشکان بهترین زمان برای تزریق واکسن است چراکه باعث ایجاد بیشترین سطح ایمنی در بدن می شود، با این اقدام شاهد افزایش سطح ایمنی مردم در مقابل ویروس کرونا خواهیم بود.

دوز سوم برای عموم مردم برای افراد دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است همچنین باتوجه به افزایش تعداد مبتلایان در سایر کشورهای جهان این امکان در ایران هم وجود دارد پس کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند برای جلوگیری از بیماری شدید حتما از این دوران طلایی استفاده کنند.

کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته به تازگی با موج جدید کرونا روبه‌رو شده‌اند، از احتمال تزریق دز چهارم کرونا در ایران خبر داد.

 معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: امروزه بحث ایمنی‌زایی توسط واکسیناسیون یک امر مهم در تمام جوامع و کشورها است.

وی افزود: یکی از راه‌های ارتقای سلامت جامعه مخصوصا کودکان بحث پوشش دهی واکسیناسیون است ما باید بتوانیم ایمنی جامعه را به بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد برسانیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استمرار واکسیناسیون کودکان حتما باید در مراکز درمانی کشور انجام شود.

حیدری گفت: وزارت بهداشت آن طور که انتظار داشت مردم از نوبت سوم استقبال نکردند و در حال حاضر نزدیک به ۲۶ میلیون نفر برای دریافت نوبت سوم مراجعه نکرده اند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که در حال حاضر کرونا در ایران کاهش یافته بحث واکسیناسیون است اما اگر این موضوع تداوم نداشته باشد، ممکن است این ایمنی به مرور زمان افت پیدا کند، زیرا کشورهای توسعه‌یافته به تازگی با یک موج جدید روبه‌رو شده‌اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت یادآور شد: گروه‌های پرخطر بالای ۷۰ سال و بیماران خاص حتما برای نوبت چهارم واکسن کرونا اقدام کنند.

حیدری گفت: براساس بررسی‌های کمیته علمی علاوه بر دریافت دز ۴ واکسن کرونا برای گروه‌های اعلام شده سایر افراد جامعه نیز احتمالا باید یک نوبت واکسیناسیون در آینده نزدیک را دریافت کنند تا بتوانیم شرایط کشور را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: همچنان وزارت بهداشت توصیه می‌کنند افراد جامعه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک مخصوصا در محیط‌های سر بسته را جدی بگیرند و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند خودمراقبتی کرده و از تجمع‌ها دوری کنند.

دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنید

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران جزو کشورهای موفق مبارزه با کرونا بوده است گفت: این موفقیت با کمک مردم به دست آمده است، یک هفته است که آمار فوتی‌های کرونا تک رقمی بوده و آمار مراجعان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نباید فکر کنیم کرونا تمام شده است گفت: هنوز در برخی کشورهای دنیا شاهد شیوع بیماری هستیم و باید نسبت به این موضوع هوشیار باشیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه با تلاش محققان شش مرکز تولید واکسن در کشور فعال شده است گفت: به مردم توصیه می‌شود دز سوم واکسن را تزریق کنند. برخی خدمات دولتی با واکسیناسیون انجام می‌شود و مردم باید برای حضور در مراسم اربعین دو دز واکسن تزریق کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز