ایران خودرو | محصولات ایران خودرو | قیمت محصولات ایران خودرو

آغاز پیش فروش ایران خودرو | شرایط ثبت نام در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۱۱:۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۱۵۱۱
آغاز پیش فروش ایران خودرو | شرایط ثبت نام در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو
ایران خودرو ثبت نام فروش فوق العاده خودرو با قیمت قطعی (فروش فوری با موعد ۹۰ روزه) را درتیر ماه د ۱۴۰۱ آغاز کرد. فرم ثبت نام اینترنتی پژو ۲۰۶، پارس آل، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنا پلاس از طریق سامانه ثبت نام یکپارچه خودرو در دسترس است.

اولین مرحله از قرعه کشی ایران خودرو در تاریخ 9 خرداد انجام شد. نتایج مرحله اول قرعه کشی ایران خودرو در 11 خرداد منتشر شد. ایران خودرو اعلام کرد: ثبت نام مجدد برای مخاطبین رزرو قرعه کشی ایران خودرو انجام خواهد گرفت. قرعه کشی ایران خودرو تا پایان تیر ماه انجام بگیرد. در ادامه جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو را بخوانید.

ایران خودرو

طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو، سایت متمرکز خرید خودرو است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تخصیص خودرو و ثبت نام خرید خودرو ایجاد شده است.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد. تمام شرکت‌های خودروسازی اعم از دولتی و خصوصی باید محصولات خود را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند و متقاضیان نیز تنها با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. هرگونه فروش، فروش فوری، فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو فقط از طریق این سامانه انجام می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس سال، پژو ۲۰۷ اتوماتیک شش سرعته، تارا اتوماتیک و دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک از گروه ایران خودرو با قیمت قطعی در سامانه فروش خودرو عرضه می‌شود.

ثبت نام در نام طرح جدید فروش ایران خودرو از ساعت ۱۷ روز شنبه مورخ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ آغاز و ۷۲ ساعت (۳ روز) ادامه خواهد داشت.

قیمت ایران خودرو

خودرو قیمت (تومان) بهای اشتراک طلایی تک ستاره پلاس (اختیاری) موعد تحویل
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۵۰.۱۷۵.۴۰۰ ۳.۱۰۰.۰۰۰ ۳ ماهه
پارس سال ۱۶۵.۶۹۴۱.۰۰۰ ۳.۴۶۰.۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک ۳۱۸.۶۰۸.۰۰۰ ۴.۴۱۰.۰۰۰
تارا اتوماتیک ۴۱۵.۷۸۶.۴۰۰ ۵.۳۵۰.۰۰۰
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ۳۹۸.۲۲۹.۵۰۰ ۵.۰۲۰.۰۰۰

بر اساس اعلام ایران خودرو زمان تحویل خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود.

  • مرحله اول: متقاضی با مراجعه به سامانه com.iranecar.sale نسبت به انتخاب شرکت خودروساز و خودروی مورد نظر خود اقدام می‌کند.
  • مرحله دوم: پس از انتخاب روش ثبت نام (فروش فوق العاده یا پیش فروش عادی)، متقاضی به مرحله ثبت اطلاعات هویتی هدایت شده تا نسبت به ایجاد / ویرایش پروفایل اقدام کند.
  • نکته: متقاضیان می‌توانند قبل از انتخاب خودرو و روش ثبت نام نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت مذکور اقدام کنند.
  • مرحله سوم: در پایان فرآیند ثبت نام، به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.
  • مرحله چهارم: مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.
  • مرحله پنجم: فهرست منتخبین قرعه کشی پس از پایان ثبت نام از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به نشانی com.iranecar.sale اعلام می‌شود و متقاضی باید با مراجعه به سامانه مذکور، از وضعیت ثبت نام خود (انتخاب یا عدم انتخاب در قرعه کشی) مطلع شود.
  • مرحله ششم: فرد انتخاب شده، باید ظرف مهلت ۳ روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس: ir.ikco.esale واریز کنند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.

ثبت نام ایران خودرو فقط از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو به آدرس https://sale.iranecar.com/public/home امکان پذیر است.

  • انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
  • کد ملی (هر کد ملی یک خودرو)
  • سن (بالای ۱۸ سال)
  • برای کلیه طرح‌های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک است.

تبصره: در صورت اتصال به سامانه برخط راهور ناجا به سامانه فروش خودروسازان (صرفاً برای فروش فوق‌العاده یا فوری) نداشتن پلاک فعال انتظامی ملاک قرار خواهد گرفت.

  • دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
  • عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
  • صحت‌سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
  • غیرفعال کردن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
  • توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمه https شروع و صرفاً با عبارت .shaparak.ir به پایان می‌رسد.
  • در صورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی‌توان در طرح‌های فروش بعدی شرکت کرد.
  • از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزئیات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آئین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می‌گیرد؛ افراد با علم به کلیه مسولیت‌های مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام کنند.‌

طبق اعلام مسئولان نتایج قرعه‌کشی حداکثر ظرف یک هفته پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، پس از احراز هویت و تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت نام‌کنندگان با طرح جوانی جمعیت و کنترل واجد شرایط بودن متقاضیان، اعلام خواهد شد.

آدرس درگاه اینترنتی ایران خودرو جهت بررسی مشخصات محصولات این گروه خودروسازی https://www.ikco.ir/ است.

نتایج قرعه کشی و اعلام برندگان محصولات ایران خودرو

پیش فروش و ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح‌های سه ماهه و یکساله اعلام می‌شود و بلافاصله بعد از اتمام ثبت نام، قرعه کشی خودرو انجام می شود و اسامی برندگان در سامانه فروش خودرو اعلام خواهد شد.

از اردیبشهت ماه 1401 اما روش قرعه کشی، ثبت‌نام و اعلام نتایج طرح‌های فروش ایران خودرو با تغییراتی همراه شده است وبه این صورت که کلیه ثبت نام و قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می گیرد. متقاضیان می توانند با اطلاع از قیمت روز محصولات ایران خودرو و در نظر گرفتن بودجه مورد نظر جهت خرید خودرو اقدام کنند

با توجه به تغیرات صورت گرفته مبنی بر نحوه ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌ ایران خودرو و الزام ثبت‌نام از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، نحوه و زمان تحویل خودروها توسط خودروسازان به صورت هر سه ماه یکبار و بسته به شرایط هر طرح مشخص شده است.

اما یکی از سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده این است که قرعه کشی خودرو فقط در ایران انجام شده است؟ کشور دیگری در دنیا وجود دارد که چنین کاری را انجام داده باشد. برای یافتن پاسخ این پرسش گفت‌وگویی توسط گسترش‌نیوز با حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو ترتیب دادیم. سنجری در پاسخ به این پرسش گفت: تجربه‌ای از قرعه‌کشی خودرو در دهه ۷۰ در کشور لهستان وجود دارد. کشوری که شرایط تولید و عرضه خودرو در آن خوب نبود. خودروی فیات را در آن زمان از طریق قرعه‌کشی به مردم واگذار می‌کردند. واقعیت این است که بنده خیلی موافق قرعه‌کشی نیستم زیرا تقاضاهای غیر واقعی را عملا تحریک می‌کند. حتی اگر خودرویی هم نخواهم و نیازی به آن نداشته باشم تحریک می‌شوم که در قرعه‌کشی ثبت‌نام کنم و شاید به صورت شانسی برنده شوم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز