تیم ملی فوتبال ایران | سرمربی تیم ملی فوتبال ایران | اخبار تیم ملی فوتبال ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد | هیچ کدام از گزینه های ایرانی روی نیمکت نخواهند نشست

۱۴۰۱/۰۴/۲۶ - ۱۶:۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۵۲۲۴۲
سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید که تصمیم هیئت رئیسه به ادامه کار دراگان اسکوچیچ است.

تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی 2022 به میدان خواهد رفت. جام جهانی 2022 با حضور تیم ملی فوتبال ایران، در قطر برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در مرحله اول با ولز، انگلیس و آمریکا بازی خواهد کرد. تیم ملی فوتبال ایران در اولین اردو مقدماتی خود به الجزایر سفر کرده بود. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی شد.

تیم ملی فوتبال ایران

چه کسی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خواهد ماند؟

در جلسه‌ای که امروز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت مشترک با دوستان عزیز در کمیته فنی فدراسیون داشتند، بحث‌های مفصلی انجام شد و نقطه نظرات عزیزانمان که هر کدام جزو افتخارات فوتبال و ورزش ما هستند و همه به آنها افتخار می‌کنیم را شنیدیم.
اصولی درباره روند جلسه توضیح داد: بعد از آن هم اعضای هیئت رئیسه بر اساس مولفه‌هایی که مدنظر بود، به گفتگو نشستیم و برآیند این جلسه بر این قرار است، همانطور که اعضای هیئت رئیسه و سرپرست فدراسیون عرض کردیم، سرمربی تیم ملی ایران آقای دراگان اسکوچیچ هستند و همچنان خواهند بود و ما بر اساس قراردادی که با ایشان داریم و جمیع جهات و ملاحظاتی که در این حوزه هست، انشالله بحث سرمربیگری آقای اسکوچیچ را خواهیم داشت.

از کمیته فنی و نظراتشان متشکریم اما...
وی در مورد نارضایتی پرویز مظلومی عنوان کرد: بالاخره چون جلسه طولانی شده بود، دوستان برای رفع خستگی بیرون آمدند و بحثی در این خصوص نبود. دوستان نقطه نظراتی داشتند از جهات مختلف موضوع مورد گفتگو قرار گرفت. ما قطعا در حسن نیت و سابقه دوستان در کمیته فنی تردیدی نداریم. بسیار از آنها متشکریم که در این خصوص زحمت کشیدند و بحث‌هایی داشتیم و عرض کردم که موضوع زوایای مختلفی داشت و یک زاویه نداشت. حتی در مورد بحث فنی هم بحث شد و ما به عرض شما رساندیم.

 اسکوچیچ تا پایان جام ملت ها قرارداد دارد
سخنگوی فدراسیون در واکنش به اینکه آیا اسکوچیچ با توجه به دو دستگی می‌تواند تیم را جمع کند گفت: تصمیم گرفته شده و ما عرض کردیم. قرار نیست من تحلیل کنم؛ ما تصمیم قاطع را اعلام کردیم. آقای اسکوچیچ تا پایان رقابت جام ملت های ۲۰۲۳ قرارداد دارند.

با بازیکنانی که در نظم اخلال ایجاد کنند برخورد می‌شود
او در واکنش به اینکه آیا همکاری فارغ از هر نتیجه ای در جام جهانی خواهد بود گفت: بحث آن جدا است. مهم ترین مولفه در حال حاضر ایجاد وفاق، همدلی، اتحاد و پرهیز از انشقاق و جوسازی و فضاسازی در هر سطحی از حوزه فوتبال و تیم ملی ما است. هیئت رئیسه در این خصوص بیانیه ای هم منتشر خواهد کرد که روی سایت فدراسیون قرار می‌گیرد. این هیئت رئیسه قاطعیت خودش را نشان داده و همه دیده‌اند؛ با هر کسی در هر سطحی که بخواهد در این نظم اخلال ایجاد کند و تمرکز تیم ملی را به هم بزند که منتج به یک فضای ملتهبی مثل این دو هفته شود، قطعا بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه هایی که در دسترس است برخورد خواهد شد.

 با قدرت از کادرفنی حمایت می‌کنیم
وی افزود: از همه عزیزان، بازیکنان محترم تیم ملی، دوستان در بخش های مختلف، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه کسانی که در این حوزه دلسوز هستند تقاضا داریم برای هدف مشترک همه ما، اعتلای نام سرزمین عزیزمان ایران و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی همکاری و همراهی کنیم. در این چند ماه همه پشت همدیگر و تیم ملی و کادرفنی قرار می‌گیریم و با قدرت حمایت می‌کنیم تا نتیجه بگیریم.


بازیکنان از چارچوب خارج شوند با برخورد قانونی مواجه می‌شوند
اصولی همچنین توضیح داد: اگر به غیر از اسکوچیچ هم کسی روی نیمکت تیم ملی می‌نشست مسئولیت نتایج با هیات رئیسه بود. انتخاب خودمان را عرض کردیم. درواقع تداوم انتخابی است که قبلا انجام شده. بحثی است که قبلا بارها آقای ماجدی گفته بودند که سرمربی آقای اسکوچیچ است. بازیکن، سرباز تیم ملی و سرزمین ما است. هرکدام از ما وظیفه مشخصی داریم که باید در همان چارچوب و نقش تعریف شده عمل کنیم. هرکس هم بخواهد از این چارچوب و نقش خارج شده و اخلالی ایجاد کند، طبیعتا راه‌های قانونی برای برخورد با این موضوع وجود دارد. بحث تهدید نیست، من فقط تذکر می‌دهم و به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه یادآوری می‌کنم که این راه‌ها وجود دارد.

قرارداد اسکوچیچ در ماندنش تاثیرگذار بود
سخنگوی فدراسیون درباره میزان حمایت از اسکوچیچ گفت: همه جا بیان کردیم که سرمربی اسکوچیچ است. اینکه یک فضایی در مجازی و رسانه می‌بینید و بعد سرایت می‌کند به تیم. این فضا که شکل می‌گیرد هیات رئیسه فدراسیون با تامل و دقت تمام جوانب کار را بررسی کرد و این تامل و دقت به شکل وسواس‌گونه با هدف گرفتن بهترین تصمیم یا کشف نکته یا ابهامی که هست بکار گرفته شد. به هیچ وجه بحث اختلاف نیست. آقای رضاییان همیشه جزو موافقان و حامیان اسکوچیچ بودند. چیزهایی که در خصوص قهر ایشان می‌گویید من ندیدم. عرض کردم برای رسیدن به چنین تصمیمی متغیرهای زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. بحث مالی و قرارداد داشتن ایشان هم یکی از همین متغییرها است.

بازیکن بداند که سرمربی بازیکن را مشخص می‌کند نه برعکس!
اصولی در پاسخ به اصرار خبرنگاران به نام‌بردن از متغیرهای تاثیرگذار در تصمیم امروزشان گفت: متغیرهای انتخاب اسکوچیچ مفصل هستند. به ناچار اسکوچیچ را انتخاب نکردیم. از اول هم موضع ما همین بود. به هرحال این تامل و بررسی مجدد از باب استفاده از تمام ظرفیت‌های فکری و مشورتی یک تفکر دو هفته‌ای انجام دادیم که ما را به این نتیجه رساند که ایشان در تیم بمانند کمااینکه دفاعیه آخر ایشان هم خیلی موثر بود. بازیکن برایش فرقی ندارد که چه کسی سرمربی است. جایگاه سرمربی روشن است، این سرمربی است که بازیکن را مشخص می‌کند نه اینکه بازیکن سرمربی را مشخص کند. الان می‌گوییم قبلا هم گفتیم اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است.

 جام جهانی با اسکو حتما، جام ملت‌ها ان‌شاءالله!
سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون در خصوص اینکه دراگان تا چه زمانی سرمربی تیم ملی است گفت: آقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشینند. ایشان تا پایان جام ملت‌های 2023 هم قرارداد دارند و ان‌شاءالله همکاری‌شان تداوم داشته باشد. بحث نظم دادن به تیم ملی برای ما خیلی مهم است و در این فضا قطعا اتفاقاتی می‌افتد و در روزهای آینده کادر تقویت می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز