ایران خودرو | ایران خودرو فروش | ایران خودرو کیفیت

بازار مبهم خودرو در انتظار آزاد سازی واردات | قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۰۹:۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۶۳۵۷۴
بازار مبهم خودرو در انتظار آزاد سازی واردات | قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
قیمت روز خودروهای پرفروش داخلی را در برنا بخوانید.

گروه خودروسازی ایران خودرو جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو را برای خرداد ۱۴۰۱ اعلام کرد. شرکت خودروسازی ایران خودرو دیزل از روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ فروش اینترنتی کامیون‌ بنز واگن هود ۱۹۲۴ خود را با قیمت جدید آغاز کرده است. طرح جدید ایران خودرو محدودیت زمانی ندارد و با تکمیل ظرفیت فروش متوقف می‌شود. پیش فروش محصولات ایران خودرو از 30 خرداد آغاز شده بود و نتیجه نهایی اعلام شد. در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو را مشاهده کنید. 

ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز یک شنبه 23 مرداد 1401

قیمت خودرو صفر داخلی امروز یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات در قیمت ۶۱۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۲ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز  دو میلیون تومان کاهش داشت و اکنون در بازار کشور تا نرخ ۳۵۹ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز امروز در قیمت ۵۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وضعیت ثبت نام برای خرید محصولات ایران خودرو و سایپا

مرحله دوم ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز شنبه ۲۵ تیر آغاز شده است و امروز بیست و هشتم ساعت ۱۷ به پایان می‌رسد.

اجرای مرحله نخست از عرضه محصولات شرکت‌های خودروسازی در این سامانه، با حواشی زیادی همراه بود. از اختلال‌های روزهای نخست گرفته تا اعلام دیرهنگام اسامی برندگان. در ادامه نیز بحث‌هایی در مورد امنیت سامانه یکپارچه مطرح شد.

با این وجود، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت روز پنجشنبه اعلام کرد که با برطرف شدن ایرادات امنیتی این سامانه، دور دوم ثبت‌نام خودرو آخر تیر انجام می‌شود.

مرحله دوم فروش محصولات خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نیز از ساعت ۱۷ دیروز، شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ آغاز شده است.

اما متقاضیان در فرایند ثبت‌نام در سامانه یکپارچه، از روز نخست با مشکلاتی مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد سایت سامانه یکپارچه برای برخی به مشکل خورده است. برخی کاربران می‌گویند سایت حتی امکان ورود کد ملی خود را نیز ندارند. البته گروهی نیز موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

در پیگیری‌های تجارت‌نیوز، وزارت صمت این مشکل را برعهده نگرفت و اعلام کرد مشکل از سمت شرکتی است که سامانه را طراحی کرده. امید قالیباف، سخنگوی وزیر صمت در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: مشکلات این سایت مربوط به شرکت مگا است و به وزارت صمت ارتباطی ندارد. مردم برای ثبت شکایات خود باید به شماره پشتیبانی سامانه درج شده تماس بگیرند.

با وجود این، براساس آمار اعلام شده ­تا ساعت ۷ صبح امروز (سه شنبه ۲۸ تیر) پنج میلیون و ۲۷۵هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند 

روز یکشنبه نیز حسین آبادی، مدیر پروژه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با اشاره به رفع کندی سرعت ساعات ابتدایی، از ثبت‌نام بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تا ساعت ۱۴ همان روز و ثبت‌نام هفت هزار متقاضی در هر دقیقه خبر داد 

با وجود این برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز به مشکلات مربوط به این سایت اشاره کردند.

-«میگه اطلاعات شخصی را تکمیل کنید. ۱۰ بار تکمیل کردم ولی ثبت نمیشه. همش مینویسه مشکل پیش امده. بابا نمیتونید بگید نمیتونیم این وزیر صنعت هرچی زودتر باید استیضاح و برکنار بشه.»

-«اصلا ثبت نام نمی کنن. دستامون از گرفتن گوشی برای ثبت نام خشک شده و چشمام کورشدن ولی هیچ کسی تابحال نتونسته ثبت نام بکنه.»

-« چرا میگه هیچ برنامه فروشی متناسب با درخواست شما وجود ندارد ؟؟؟؟»

-« دوسه ساعت انجام دادم. یک بار شماره موبایل که خودش کد فرستاده میگه اشتباهه. جالبه یک بار کد نمیاد. هر بار هم قطع می‌کنه.»

-« من نیم ساعت پیش ثبت نام کردم. کد رهگیری هم گرفتم. اما تو سوابق ثبت نامم ننوشته و نیست.»

گروهی از کاربران اما توانسته‌اند ثبت‌نام کنند.

-«باید نام کاربری و رمز ورود را به صورت لاتین و دستی وارد کرد. یعنی کیبورد را به حالت لاتین تغییر دهید. منم اول باز نشد وقتی به صورت وارد شدن از پیش فرض استفاده میکردم، ولی وقتی دستی رمز و نام کاربری رو وارد کردم ثبت نام شدم.»

-«سامانه هیچ مشکلی نداره. ویرایش هم هست بدون هیچ مشکلی. ما هم ثبت نام کردیم و هم ویرایش شماره تلفن همراه.»

-«سایت خیلی شلوغە یاصبح اول وقت یاساعات دوازده شب بە بعداقدام کنینن…ماکە ثبت نام کردیم. خیلی ببینیم قرعە کشی چی میگە.»

نتایج قرعه کشی و اعلام برندگان محصولات ایران خودرو

پیش فروش و ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح‌های سه ماهه و یکساله اعلام می‌شود و بلافاصله بعد از اتمام ثبت نام، قرعه کشی خودرو انجام می شود و اسامی برندگان در سامانه فروش خودرو اعلام خواهد شد.

از اردیبشهت ماه 1401 اما روش قرعه کشی، ثبت‌نام و اعلام نتایج طرح‌های فروش ایران خودرو با تغییراتی همراه شده است وبه این صورت که کلیه ثبت نام و قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می گیرد. متقاضیان می توانند با اطلاع از قیمت روز محصولات ایران خودرو و در نظر گرفتن بودجه مورد نظر جهت خرید خودرو اقدام کنند

با توجه به تغیرات صورت گرفته مبنی بر نحوه ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌ ایران خودرو و الزام ثبت‌نام از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، نحوه و زمان تحویل خودروها توسط خودروسازان به صورت هر سه ماه یکبار و بسته به شرایط هر طرح مشخص شده است.

اما یکی از سوالاتی که این روزها ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده این است که قرعه کشی خودرو فقط در ایران انجام شده است؟ کشور دیگری در دنیا وجود دارد که چنین کاری را انجام داده باشد. برای یافتن پاسخ این پرسش گفت‌وگویی توسط گسترش‌نیوز با حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو ترتیب دادیم. سنجری در پاسخ به این پرسش گفت: تجربه‌ای از قرعه‌کشی خودرو در دهه ۷۰ در کشور لهستان وجود دارد. کشوری که شرایط تولید و عرضه خودرو در آن خوب نبود. خودروی فیات را در آن زمان از طریق قرعه‌کشی به مردم واگذار می‌کردند. واقعیت این است که بنده خیلی موافق قرعه‌کشی نیستم زیرا تقاضاهای غیر واقعی را عملا تحریک می‌کند. حتی اگر خودرویی هم نخواهم و نیازی به آن نداشته باشم تحریک می‌شوم که در قرعه‌کشی ثبت‌نام کنم و شاید به صورت شانسی برنده شوم.

نظر شما