آرزوی الیکا عبدالرزاقی برای دویدن در پارالمپیک

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۰:۵۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۳
آرزوی الیکا عبدالرزاقی برای دویدن در پارالمپیک
الیکا عبدالرزاقی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه پشت صحنه گفت: به این فکر می کنم که این کم توانی من در دویدن، شاید در پارالمپیک توان بالایی باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، شب گذشته الیکا عبدالرزاقی بازیگر سینما و تلویزیون مهمان تلفنی برنامه پشت صحنه رادیو تهران بود. وی در گفتگو با مصطفی امامی گفت: من در خانواده‌ای بزرگ شدم که وقتی در دوران کودکی این مشکل برایم پیش آمد و پای چپم بی‌حرکت شد، هیچ وقت این قضیه را جدی نگرفتند. با آن شوخی و تفریح کردند. با این طنزی که در خانواده بود، این مسئله را به یک چیز خیلی خیلی عادی تبدیل کردند و کلاً هیچ وقت برایم مواجهه با چیز ترسناک و عجیبی نبوده است.

وی ادامه داد: خیلی وقت‌ها در خیابان ممکن است که از من بپرسند چه شده است. به خاطر روحیه مردم را می‌شناسم در آن لحظه نمی‌گویم که این پای من است. چون ممکن است آن فرد ناراحت شود. بیشتر به خاطر خودشان نمی‌گویم چون ممکن است بعدا به آن فکر کند که چرا چنین چیزی گفته است. به نظرم در آن برنامه اتفاق خوبی که افتاد این بود که آقای حسینیان این سوال را مطرح کرد.

عبدالرزاقی درباره واکنش‌ها به این مسئله بعد از سریال سرباز بیان کرد: سریال سرباز خیلی در لانگ شات می‌گذرد. خیلی پیام داشتم که می‌پرسیدند چه اتفاقی برایت افتاده است. فکر می‌کردند که اتفاق تازه‌ای است. حالا خیلی راحت درباره‌اش حرف می‌زنم. من این مسیر را چند سال قبل می‌خواستم در خندوانه شروع کنم. ابتدا سعی کردم که یکی دو قصه طنز درباره ظاهر خودم بگویم و شوخی کنم که بعد به این معلولیت برسم و با آن شوخی کنم. اما احساس کردم که هنوز فضا برای عنوان کردن این ماجرا به شکل طنز آماده نیست. البته که خانواده‌ها در پذیرش مسائل خیلی موثرند. اینکه آن را تافته جدا بافته نبینند و مثل همیشه با شماهمان قدر معمولی برخورد کنند. 

بازیگر سریال سرباز در این گفتگو عنوان کرد: چند سالی هست که به این قضیه فکر می‌کنم. وقتی آن اتفاق برایم افتاد، من داشتم خیلی ورزشکار حرفه‌ای می‌شدم. در دوره مدرسه ورزش را خیلی دنبال می‌کردم. دو میدانی، پرش طول و ... خیلی این چیزها برایم مهم بود. بعد از این اتفاق، همه یک دوره‌ای سرخوردگی‌ دارند و من هم آن را داشتم و احساس می‌کردم که دیگر نمی‌توانم بدوم. بعدها ‌که به سراغ بازیگری آمدم و مشوقم مادرم بود، به این فکر کردم که چرا ورزش را دنبال نکردم؟ حتی چند سال پیش با شقایق دهقان صحبت می کردم، چون خواهرش در کار ورزش حرفه‌ای است، خواستم کسی را معرفی کند که من شاید بتوانم در پارالمپیک بدوم. الان که به این سن رسیده‌ام حتی به این فکر می کنم که این کم توانی من در دویدن، شاید در پارالمپیک توان بالایی باشد. خیلی جدی به این مسئله فکر می‌کنم و خیلی دوست دارم این کار را بکنم.

«پشت صحنه» برنامه ای است که یک هفته در‌میان به صورت زنده به تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی، با اجرای مصطفی امامی و مجید یحیایی روی آنتن رادیو تهران می‌رود. علاقمندان می‌توانند این برنامه را، این هفته تا چهارشنبه، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند.

نظر شما