روایت خاص دانشجویانی که خیریه «ترنم» را تاسیس کردند

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۱۲:۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۰۱۱۲
روایت خاص دانشجویانی که خیریه «ترنم» را تاسیس کردند
حسین کلهر مدیر خیریه «ترنم» مهمان برنامه «خرم شهر» شد و از چگونگی شکل گیری این خیریه گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،شبکه سلامت سیما، در ایام ماه مبارک رمضان برنامه زنده «خرم‌ شهر» را روی آنتن می‌برد. «خرم شهر» برنامه ای گفتگو محور است و هر روز با دعوت از یک میهمان روایتی متفاوت از زندگی  ارائه می کند.

حسین کلهر مدیر خیریه «ترنم» مهمان برنامه «خرم شهر» بود و درباره اتفاقات این خیریه صحبت کرد.

کلهر گفت: بیماران نادر خونی بدن‌شان تاب مقاومت برابر میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌هایی را که آدم‌های عادی میزبان‌شان هستند و بدون احساس ناراحتی با آنها کنار می‌آیند، ندارند و یک سرماخوردگی کوچک، می‌تواند آنها را به سوی مرگ بکشاند.

وی عنوان کرد: در این میان کودکانی که مبتلا به این نوع بیماری ها هستند، در کنار حمایت‌های مالی و معنوی، نیاز به این دارند که افراد بیشتری درباره بیماری خاص و مراقبت‌های پزشکی مورد نیازشان بیشتر بدانند.

کلهر توضیح داد: در دوره دانشجویی از همکلاسی هایم خواستم که برای کمک به این گروه از بچه ها همراه ما باشند، به همین خاطر تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات جمع شدیم تا انواع حمایت‌های مادی و معنوی را در اختیار کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص قرار دهیم.

وی عنوان کرد: برای اولین بار ۱۵ نفر کنار هم جمع شدیم و حدود ۵ میلیون تومان پول جمع کردیم که شروعی برای اتفاق جدید بود.

مدیر خیریه ترنم توضیح داد: بعد از اولین دیدار با کودکان بیمار به دانشجویان دانشگاه های دیگرهم  اطلاع دادیم و فضای بیمارستان را تغییر دادیم. برای تقویت روحیه کودکان اجرای موسیقی، اجرای نمایش، عروسک‌گردانی، تهیه اسباب‌بازی و لوازم تحریر، تهیه لباس را برای روحیه‌بخشی به بچه‌ها انجام دادیم اما طولی نکشید که سایر نیازهای ضروری این فرشته‌ها هم شناسایی و با همت خیّرین و تلاش گروه «ترنم» تأمین شد. به‌ طوری ‌که پس از آن، بخش قرنطینه رنگ‌وبوی تازه‌ای گرفت و دیوارها با عکس و نقاشی رنگین شدند.

کلهر با اشاره به خاطره ای از دوران دانشجویی گفت: دکتر خدایاری استاد دانشگاه ما سر کلاس برای هر اتفاق خارج از انضباط جریمه جمع می کرد و نماینده با آن جریمه برای جلسه بعد شیرینی می خرید.

وی افزود: یک جلسه به خاطر اینکه برای هماهنگی کارهای خیریه «ترنم» گوشی خودم را سر کلاس جواب دادم، استاد من را جریمه کرد و من موضوع خیریه را مطرح کردم و استاد خدایاری کل کلاس را جریمه کردند و جمع جریمه  دانشجویان ۱۰۰ هزار تومان شد  و استاد هم ۱۰۰ هزار تومان خودش را جریمه کرد که در نهایت ۲۰۰ هزار تومان به من دادند تا برای جشن خیریه استفاده کنم.

کلهر عنوان کرد: با راهنمایی استاد، خیریه را نامگذاری کردیم و بعد از ۲ سال تلاش در بهزیستی هم خیریه «ترنم» را ثبت کردیم.

کلهر عنوان کرد: این حمایت‌ها از مرحله بستری شدن کودکان آغاز می‌شود و تا ترخیص از بیمارستان و مراقبت‌های پس از آن ادامه دارد. خیریه دانشجویی «تعالی راه نیکی و مهر» یا همان «ترنم» ۹ سال تمام هم و غم‌شان را برای آسان کردن زندگی کودکان مبتلا به بیماری‌های نادر خونی گذاشته‌اند و فکر می‌کنند مردم باید بیشتر درباره این کودکان و نیازهایشان بدانند.

تیتراژ ابتدایی این برنامه را مصطفی پاشایی بر اساس ترانه‌ای از حامد عسکری خوانده، حمید عابدی خواننده آیتم‌های برنامه است و تیتراژ پایانی نیز مناجاتی با حال و هوای ماه مبارک مضان و با نوای محمدحسین پویانفر است.

این برنامه گفتگومحور، هر روز ساعت ۱۹ به صورت زنده پخش می‌شود. اجرای برنامه «خرم شهر» برعهده محمدحسین امیدی گوینده جوان و باسابقه رادیو است.

 

نظر شما