از نگاه پرس تی وی؛

افزایش حملات هوایی نیروهای آمریکایی در سومالی

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۰۱:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۰۲۵۴
افزایش حملات هوایی نیروهای آمریکایی در سومالی
برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی افزایش حملات هوایی نیروهای آمریکایی در سومالی را بررسی می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با نگاهی به افزایش حملات هوایی نیروهای آمریکایی در سومالی و گزارش عفو بین الملل مبنی بر کشته شدن شماری از غیرنظامیان در این حملات به بررسی گزارش این سازمان درخصوص کشته شدن 14 غیرنظامی در سومالی در پی حملات هوایی آمریکا در سال های 2017 و 2018 و افزایش این حملات در زمان ریاست جمهوری ترامپ نسبت به دوران ریاست جمهوری باراک اوباما می پردازد.

این برنامه ضمن واکاوی گزارش های منتشر شده درخصوص حمایت برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از گروه تروریستی الشباب در سومالی، مروری بر منابع عظیم انرژی در کشور سومالی که منجر به شکل گیری رویارویی های زیادی در این کشور شده خواهد داشت.

همچنین در این برنامه بحث و گفت و گو پیرامون افزایش نفوذ ترکیه در سومالی طی سال های اخیر و ارتباط نزدیک آن با دولت سومالی و حمایت های اردوغان از این کشور صورت گرفته و راهکارهای مناسب برای رفع این درگیری ها که بیش از سه دهه بر سومالی سایه افکنده مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

بخش دوم این برنامه نیز به بررسی موضوع افزایش اکتشافات معدنی در تانزانیا اختصاص دارد.

در این زمینه با اشاره به وضعیت اکتشا فات مواد معدنی در تانزانیا طی دهه های اخیر و اقدامات دولت تانزانیا مبنی بر خصوص سازی این بخش برای کمک به اقتصاد این کشور، فساد مالی در بخش استخراج مواد معدنی در تانزانیا و اقدام دولت برای مقابله با آن و تاثیر بخش معدن بر وضعیت زندگی مردم تانزانیا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 22 اردیبهشت ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز