سیدسعید سیدزاده:

سینمای مقاومت امروز مورد هجمه، بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۰۵:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۰۸۲۸
سینمای مقاومت امروز مورد هجمه، بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است
سیدسعید سیدزاده با اشاره به وضعیت سختی که در عرصه تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت وجود دارد، تأکید کرد که امروز سینمای مقاومت مورد هجمه، بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است.

سیدسعید سیدزاده، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: زمانی سینمای مقاومت شکل گرفت که مبحث مقاومت در منطقه مطرح شد. مقاومتی که از آن حرف می‌زنیم ریشه در مقاومت مردم فلسطین و مردم منطقه دارد، در واقع پس از انقلاب طبق فرمایشات حضرت امام (ره) ما به عنوان ملتی مسلمان وظیفه داریم از فلسطین دفاع کنیم.

سیدزاده تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم کشور فلسطین را به عده‌ای صهیونیسم دادند و کشور فلسطین و بیت‌المقدس به اشغال آنها در آمد. از آن زمان به طور جدی خط مقاومت شکل گرفت و قاعدتاً در این عرصه باید ابزار فرهنگی نیز شکل می‌گرفت و پس از سینمای مقاومت جشنواره مقاومت نیز راه‌اندازی شد.

او افزود: جشنواره مقاومت با حمایت‌هایش به زنده ماندن این راه در سینما کمک می‌کند اما امروز سینما مقاومت علاوه بر ایستادگی در برابر استکبار جهانی و مبارزه با آن باید در مورد جبهه‌ای که علیه آن به وجود آمده و بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های بسیاری به آن می‌شود نیز ایستادگی کند. سینمای مقاومت امروز مورد هجمه، بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته و علاوه بر حمایت از مظلومان جهان باید از خودش نیز دفاع کند تا در این وضعیت به حیات خود ادامه دهد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» تأکید کرد: امروز مسئولیتی که بر گردن جشنواره مقاومت است بیشتر از گذشته احساس می‌شود و در شرایطی که به وفور شاهد ظهور جشنواره‌ها هستیم و در جشنواره‌ها هاردها جابجا می‌شوند جشنواره مقاومت باید آثار درخشان و تولیدی و جدید بسیاری داشته باشد. در جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند معمولاً خود جشنواره و مسئولان برگزار کننده آن مطرح می‌شوند ولی در جشنواره مقاومت بیش از هر چیز باید به مفهوم آثار توجه داشت و جشنواره مقاومت از این نظر با دیگر رویدادها متفاوت است.

او افزود: روز گذشته نیز مقام معظم رهبری به نوعی به مفهوم مقاومت در عرصه هنر اشاره کردند و در این حوزه به کار فرهنگی تأکید داشتند. باید با توجه به فرمایشات ایشان ساز و کاری فراهم شود تا سینمای مقاومت از حاشیه خارج شود. به نظر من اگر به سینمای مقاومت توجه ویژه‌ای شود امسال شاهد برگزاری جشنواره‌ای پربار و خوب خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز