علی ملاقلی‌پور مطرح کرد؛

نمی‌دانم کلاس‌های آنلاین چقدر تاثیرگذار هستند

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۱۱۵۵
نمی‌دانم کلاس‌های آنلاین چقدر تاثیرگذار هستند
کارگردان سینما و تلویزیون که به تازگی سریال «کتونی زرنگی» را ساخته اما پخش آن دچار حاشیه شده و همچنان رایزنی برای نمایش آن در تلویزیون ادامه دارد، در این گفت‌وگو از کلاس‌های آنلاین سینمایی و البته آخرین اخبار پیراموش سریالش می‌گوید.

علی ملاقلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در مورد برگزاری کلاس‌های آنلاین سینمایی و برپایی ورکشاپ انتقال تجربه خودش گفت: «خودم فراخوانی برای کلاس انتقال تجربه با ظرفیت محدود شش نفره داده‌ام که البته برگزاری آن موکول شده است به بعد ماه رمضان و بررسی وضعیت در شرایط کرونا... تا به حال تجربه‌ای در زمینه کلاس آنلاین سینمایی نداشته‌ام اما می‌توانم بگویم کلاس‌های حضوری تاثیر بیشتری دارد. برای مثال نگاهی بیاندازید به کلاس‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها که به صورت آنلاین برگزار می‌شود و بازدهی پائین‌تری دارد.»

او در ادامه گفت: «البته در مورد چنین کلاس‌هایی کمی موضوع متفاوت است و هنرجو به اختیار خودش و با علاقه ثبت نام و در کلاس‌ها شرکت می‌کند و برای کسب دانش بازیگری در جلسات آنلاین حاضر می‌شود.»

کارگردان «قندون جهیزیه» در مورد شرایط کنونی و تعطیلی آموزشگاه‌ها گفت: «موضوع دیگر شرایط کنونی است: تمام آموزشگاه‌ها تعطیل هستند، پس چه می‌شود کرد؟ جمعیت متقاضی همیشه از هنرمندان و مدرسان رشته‌های هنری سراغ کلاس‌های‌شان را می‌گیرند و در صفحات مجازی و در کامنت‌ها مدام درباره این موضوع می‌پرسند.»

ملاقلی‌پور در مورد تفاوت کلاس‌های مجازی و حضور فیزیکی در جلسات آموزش هم گفت: «برگزاری آنلاین کلاس‌های سینمایی مانند آموزش در فضای مدارس و دانشگاه‌ها به دستور وزارت بهداشت و وزارت ارشاد به صورت مجازی برگزار می‌شود و اگر در مورد بازدهی آنها از من بپرسید واقعا نمی‌دانم چقدر تاثیرگذار است اما می‌توانم بگویم که چیزی که در کلاس‌های حضوری وجود دارد در برگزاری مجازی آن منتقل نمی‌شود.»

او معتقد است: «در بخش عملی هم چنین چیزی ممکن نیست و تنها کلاس‌های تئوری و انتقال دانش شدنی است. برای مثال نویسندگی یک علم است و کارگردانی مهندسی است؛ بازیگری اما یک تجربه عملی است و به صحنه و حضور فیزیکی نیاز دارد.»

علی ملاقلی‌پور در انتها به سریال «کتونی‌ زرنگی» به کارگردانی خودش که دچار حاشیه‌ای برای پخش شده، هم گفت: «این روزها درگیر حل و برطرف کردن مسائل سریال «کتونی زرنگی» هستم که بعد از بازبینی مسئولان رده‌‌های مختلف تلویزیون مشکل آن حل شود و راهی آنتن شود، اما هنوز زمان پخش آن مشخص نیست.»

او در همین مورد و البته هزینه‌‌های ساخت سریال در ادامه گفت: «راستش نمی‌خواهم در مورد مشکل پخش نشدن «کتونی زرنگی» صحبت کنم چون نمی‌خواهم حاشیه تازه‌ای برای کار درست کنم پس فقط باید بگویم اگر تلویزیون نخواهد پول بیت‌المال حرام شود باید اجازه پخش آن را بدهد تا سریال روی آنتن برود. «کتونی زرنگی» با یک‌ششم هزینه سری آخر سریال «پایتخت» ساخته شده؛ منظورم این نیست که کار بازیگر چهره ندارد و... که اتفاقا کار پربازیگری هم هست و لوکیشن‌های بیشتری هم دارد.»

این فیلسماز درمورد این سریال گفت: «نوزده قسمت سریال «کتونی زرنگی» آماده و تحویل تلویزیون داده شده و با یک قسمت پشت صحنه که روال سریال‌‌هاست، مجموعه‌ای‌ بیست قسمتیِ 40 دقیقه‌ای است.»  

علی ملاقلی‌پور در آخر و راستای حل موانع پخش این سریال گفت: «درخواست جلسه با آقای میرباقری (معاون سیما) و آقای علی‌عسگری (رئیس سازمان صدا و سیما) را داده‌ام و به نظرم از این طریق مشکل برطرف خواهد شد. راستش مسئله حادی گریبان سریال را نگرفته و «کتونی زرنگی» مشکل محتوایی و ساختاری ندارد و اساسا مشکل جدی نیست و فقط قرار است یک مدت‌زمان به کار بخورد.»

نظر شما
پرونده ویژه