نهاد خانواده در «اسلام دات کام»

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۱۲۴۰
برنامه «اسلام دات کام» (Islampuntocom) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به بررسی نهاد خانواده ، از منظر اسلام می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «اسلام دات کام» در هر قسمت به موضوعات اساسی دین اسلام می پردازد و این بار نهاد خانواده ، از منظر اسلام را مورد بررسی قرار داده است. نهاد خانواده ، از منظر اسلام ، داراى جایگاه و قداست ویژه اى است که قابل مقایسه با هیچ نهاد دیگرى نیست. در حدیثى از پیامبر خدا آمده است که مى فرماید: در اسلام ، بنیادى نهاده نشده است که در نزد خدا ، از ازدواج محبوب تر باشد. در برخی دیگر از روایات، تصریح شده است که درهای رحمت خداوند هنگام ازدواج گشوده می‌شود و کسانی که ازدواج می‌کنند، مورد لطف خداوند قرار می‌گیرند. در دسته‌ای دیگر از روایات، از ازدواج به عنوان سنت پیامبران یاد شده است. بدیهی است کسی که بخواهد پیرو پیامبران باشد، باید از این سنت نیز پیروی کند و کسی که از آن سرپیچی کند از آنان نخواهد بود.

در سفر آفرینش آمده است که خداوند بشر را به شکل زن و مرد آفرید. از این رو بشر از دیدگاه مسیحیت ماهیت الهی دارد و هدف اصلی آفرینش بشر خانواده است. مسیحیان بر این باورند که تشکیل خانواده امری مقدّس است. زن و مرد با این کار تعهد می کنند برای  تربیت فرزندان و رشد آنان در فضایی پر از فضیلت، ایمان و محبت به خدا بکوشند. حکمت قداستى که اسلام و مسیحیت به خانواده بخشیده است ، ارزش گذارى معنوى بر پیوند خانوادگى ، زمینه سازى براى تقویت این پیوند و پیشگیرى از فروپاشى آن است . این برنامه می کوشد ضمن بیان مقدمه ای از نگاه ادیان الهی به خانواده، پویایی و  برتری و تعالی نگاه اسلام به خانواده را برای مخاطبانش تبیین کند.

«اسلام دات کام» به تهیه کنندگی روح ا... محقق و با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان‎تی‎وی پخش می شود و پنجشنبه ساعت 20:30 و جمعه ساعات 04:30، 10:30 بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز