«+چرخ» پاسخ می دهد؛

آیا کرونا پایان دارد؟/ امکان‌سنجی پایان کرونا در «+چرخ»

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۲:۰۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۱۶۴۳
آیا کرونا پایان دارد؟/ امکان‌سنجی پایان کرونا در «+چرخ»
چهاردهمین قسمت ویژه‌برنامه‌ی «+چرخ» ساعت 14:30 امروز، چهار‌شنبه 24 اردیبهشت، با بررسی شرایط پایان شیوع کرونا در کشور روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این قسمت از برنامه‌ی«+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با دکتر محمدحسین مدرسی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت‌وگو خواهد کرد. 

در هفته‌های اخیر بعضی از کشورها و مناطق مختلف دنیا اعلام کرده‌اند کم‌کم به شرایط مطلوبی برای مبارزه کامل با شیوع ویروس کووید 19 رسیده‌اند اما هنوز هیچ کشور پایان شیوع کامل کرونا در مناطق کشورش را اعلام نکرده است. نیوزلند یکی از کشورهایی است که قوانین سختی برای مبارزه با شیوع کووید-19 اعمال کرده است. تا امروز کل تعداد ابتلاها به کووید-19 در نیوزلند به 1489 مورد و کل مرگ ناشی از آن به 21 نفر رسیده است. تا امروز تنها 134 مورد فعال ابتلا در این کشور وجود دارد و در روزهای گذشته تنها یک مورد ابتلای تازه در این کشور گزارش شده است. برای اینکه این کشور بتواند ادعا کند توانسته بیماری را سرکوب کند باید 28 روز (دو دوره‌ی پیاپی پنهان ویروس) را بدون ابتلایی تازه سپری کند. ووهان چین هم شرایط نسبتا مطلوبی داشت تا اینکه برای نخستین بار پس از بازگشایی شرایط قرنطینه در این منطقه، در اوایل ماه آوریل، ابتلای افرادی جدید به 2-SARS-CoV  در این شهر تایید شد. بر اساس این گزارش پنج نفر که از اعضا یک محله‌ی مسکونی بودند روز گذشته مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شدند. این آمار نشان می‌دهد که حتی با گذشت دو دوره‌ی 14 روزه‌ی پنهان ماندن ویروس -که شرط لازم برای اعلام پایان شیوع در یک محل است- ممکن است ویروس بار دیگر در جامعه ظهور کند.

مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

 

نظر شما