امیرحسین قهرایی:

اکران فیلم‌های کودک در یک سینمای مخصوص، باعث شکست فیلم‌ها می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۱۶۹۵
اکران فیلم‌های کودک در یک سینمای مخصوص، باعث شکست فیلم‌ها می‌شود
امیرحسین قهرایی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سینمایی مخصوص برای فیلم‌های کودک می‌تواند اتفاقی پسندیده باشد، تأکید کرد که اگر فیلم‌های کودک تنها در یک سینما اکران شوند باعث شکست این آثار در گیشه می‌شود.

امیرحسین قهرایی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: راه‌اندازی یک سینما مخصوص فیلم‌های کودک که حال و هوای مخصوص کودکان داشته باشد و سالن‌هایش برای قد و قامت کودکان مناسب باشد ایده بسیار خوبی است که می‌تواند اجرایی شود اما اگر این سینما باعث شود که فیلم‌های کودک فقط در آنجا اکران شوند قطعاً باعث متضرر شدن تهیه‌کننده‌ها و شکست فیلم‌ها در گیشه می‌شود.

قهرایی خاطرنشان کرد: ما به سینمای مخصوص برای فیلم کودک بسیار نیاز داریم، من به شخصه به یاد دارم در دوران کودکی وقتی فیلمی در سینما می‌دیدم اگر مقابل یک فرد بالغ بود نمی‌توانستم به خوبی پرده سینما را ببینم و برای دیدن فیلم دچار مشکل می‌شدم. قطعاً اگر سالنی باشد که این مشکلات در آن وجود نداشته باشد کودکان نیز از دیدن فیلم لذت می‌برند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «علی کوچولو» درباره میزان تولیدات فیلم‌ها، برنامه‌ها و سریال‌های کودک و نوجوان در تلویزیون گفت: تلویزیون در این زمینه بسیار کوتاهی می‌کند، حدود 4 یا 5 سال است که به تلویزیون می‌گویم اجازه دهید ادامه «چاق و لاغر» را بسازم اما هیچ حمایتی از این اثر که مورد استقبال نیز قرار گرفته بود، نمی‌شود.

این کارگردان تأکید کرد: عملکرد تلویزیون در سال‌های اخیر به خصوص در روزهای شیوع ویروس کرونا که مردم اکثر اوقاتشان را در قرنطینه هستند در حوزه کودک و نوجوان خوب نبوده و تلویزیون حتی قصد ندارد از برنامه‌های موفقش که کودکان و نوجوانان با آن ارتباط برقرار کرده بودند حمایت کند و ساخت این آثار ادامه پیدا کند.

قهرایی در ادامه تصریح کرد: ایرج طهماسب یکی از موفق‌ترین افراد در حوزه تولید آثار کودک و نوجوان است، تلویزیون به جای استفاده از تجربیات او و حمایت از آثارش کاری کرده که امروز طهماسب با تلویزیون قهر است، چرا باید این افراد کارکشته و با تجربه را به قدری اذیت کرد که امروز علاقه‌ای به حضور در تلویزیون ندارد.

این کارگردان درباره اکران فیلم سینمایی «بازیوو» که قرار بود در ایام نوروز 99 اکران شود، گفت: فیلم «بازیوو» واقعاً در شرایط شیوع کرونا و تعطیلی سینماها بسیار آسیب دید و بیش از هر چیز آقای غلامرضا موسوی و میثم معراجی به لحاظ مالی متضرر شدند. حدود 4 میلیارد تومان هزینه ساخت «بازیوو» بود که فکر می‌کنم در شرایط حاضر بعید است که بتوان به فروش بالایی امیدوار بود.

او درباره اکران آنلاین این فیلم سینمایی گفت: بعید می‌دانم اکران آنلاین بتواند خسارتی که به تولید‌کنندگان «بازیوو» وارد کرده را جبران کند و بهتر است با بازگشایی سینماها و مدارس در اولین فرصت این فیلم سینمایی اکران شود.

نظر شما