پرس تی وی بررسی می کند؛

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کشورهای متکی به نفت

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴۴
تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد کشورهای متکی به نفت
تاثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد کشورهای متکی به نفت در شبکه پرس تی وی بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی با عنوان «نفرین نفت» با اشاره به کاهش قیمت نفت در پی شیوع ویروس کرونا به واکاوی تاثیرات این کاهش بر اقتصاد کشورهای متکی به نفت می پردازد.

این برنامه ضمن مروری بر کاهش قیمت نفت و کاهش چشمگیر میزان درآمدهای کشورهایی همچون عربستان، روسیه و مکزیک، وضعیت ایران را که از سال ۲۰۱۵ سعی کرده اقتصاد خود را از نفت جدا کند، مورد بحث و گفتگو قرار می دهد.

این برنامه با نگاهی به تبعات گسترش کرونا بر اقتصاد نفتی سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت یعنی روسیه، عربستان و آمریکا به نقد و بررسی آسیب شدید عراق از کاهش قیمت نفت به دلیل سهم ۹۰ درصدی درآمد نفتی این کشور و چالش های پیش روی آن خواهد پرداخت.

نگاهی به چالش های اقتصادی کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت در شرایط کنونی از جمله مکزیک، ونزوئلا، اکوادور و نیجریه و بررسی شرایط ایران در دوران کاهش قیمت نفت و دلایل آسیب کمتر وارد شده به اقتصاد ایران از جمله توجه بیشتر به تولیدات داخلی پس از خروج آمریکا از برجام از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

«شکاف اقتصادی» به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ساعت یک بامداد جمعه ۲۶ اردیبهشت ما از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت ۱۲:۳۰ بامداد، یکشنبه ساعت ۸ و ۱۹ و دوشنبه ساعت ۱۱ روی آنتن می رود.

 

 

نظر شما