فیلم‌های سینمایی شبکه‌های سیما در آخر هفته

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۵:۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۱۷۹۲
فیلم‌های سینمایی شبکه‌های سیما در آخر هفته
اسامی فیلم های سینمایی که از شبکه های سیما در پایان هفته پخش می شود، اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «آسمان هشتم»، «خاکسترنشین»، «قدم خیر»، «اروند»، «حبیب»، «یک تکه نان»، «خدا نزدیک است»، «سرو زیر آب»، «سبز به رنگ زمرد»، «متفاوت مثل من»، «بلوگا»، «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند»، «کویر»، «جاده»، «افسانه آرش»، «کلیله و دمنه»، «کتاب جنگل»، «خدا جیرجیرک ها را دوست دارد»، «آرزوهایت را به خاک نسپار»، «موج»، «یخ ۲»، «تنگه ابوقریب»، «خرس»، «قتل در قطار سریع السیر»، «ماهی سیاه کوچولو»، «ژرمینال»، «در اعماق دریا ۱»، «یتیم خانه ایران»، «استونی» و «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

 شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «آسمان هشتم» به کارگردانی حسن نجفی، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم درام محصول سال ۱۳۸۹ است که در خلاصه قصه این فیلم آمده است: یک خانواده باکویی برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند اما در بدو ورود با مشکل مواجه می‌شوند. رحمت دانشجوی سال آخر پزشکی با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می‌زند.

محمد کاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی آوا، قربان مسیم اف و مهدی فقیه در این فیلم بازی کرده اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «خاکسترنشین» به کارگردانی وحید پرشاد، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ‌۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: سامان جوانی است که مشغول اداره کارگاه مینا کاری است. واردات اجناس چینی با قیمت ارزان کارگاه های تولیدی را متضرر کرده است و شکایت کارگران نیز موجب شده سامان نتواند کارگاه را سرپا نگه دارد. سامان در ابتدا تصمیم می گیرد که کارگاه را بفروشد و دلالی کند ولی نامزد او، یلدا با این کار مخالفت می کند و سامان نیز از این کار منصرف می شود. او سفارش کار تحویل گرفته که با قیمت پایین تر از قیمت چین باید تحویل دهد و برای همین کارگرانی را به استخدام در می آورد که حاضر باشند با دستمزد کمتر از قانون کار برایش کار کنند و در عوض مقداری از سود کار را به آنها اختصاص دهد. سامان برای پیدا کردن کارگری که از او شکایت نکند به مشکل برمی خورد و پیش روحانی مسجد می رود و از او کمک می خواهد. روحانی نیز که متوجه مشکلات تولید می شود و متوجه می شود که اگر قرار باشد دستمزد بیشتری پرداخت شود کارگاه به کل بسته می شود با سامان همکاری می کند.

یوسف تیموری و الناز حبیبی در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «قدم خیر» به کارگردانی مسعود فرخنده طینت، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره پسربچه برای بردن پیرزن به روستای او می آید تا او را برای حلالیت طلبیدن به نزد پدربزرگ خود که پیرمردی درحال مرگ و احتضار است به روستای پیرمرد ببرد و از او برای پیرمرد در حال فوت حلالیت بگیرد. این پیرزن رفتن خود به نزد پیرمرد و حلال کردن او را به شرط و شروطی از جمله رضایت فرزند پسر و دختر خود می داند.

فریده دریا مج، مجید پتکی، مهرانه به نهاد، میلاد حسین پور و علی عیسی پور در فیلم تلویزیونی «قدم خیر» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: یونس جانباز اعصاب و روان، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند که.

سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی، کاظم سیاحی و علی شادمان در فیلم سینمایی «اروند» ایفای نقش کرده اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «حبیب» به کارگردانی داریوش یاری، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: جوانی به نام حبیب برای رسیدن به ثروت بیشتر با آدم های ناشناس وارد معامله می شود. شخصی به نام فرهاد از او می خواهد که یک کامیون حامل عتیقه جات را به مقصد برساند. او در راه دستگیر شده و متوجه می شود که زیر عتیقه ها ۲ تن هرویین جاسازی شده است. حبیب به زندان می افتد و حکم اعدامش صادر می شود. او منتظر اجرای حکمش است که همسرش به ملاقاتش می آید و خبر می دهد که باردار است. حبیب که سال ها در عشق داشتن یک فرزند می سوخته است ناگهان جان دوباره ای می گیرد. او در زندان می شنود که اگر قرآن را به طور کامل حفظ کند در جرمش تخفیف قائل شده و از اعدام عفو می شود. او با کمک رییس زندان شروع به حفظ قرآن می کند.

حمید فرخ نژاد، آشا محرابی، توران مهرزاد و امید روحانی در فیلم تلویزیونی «حبیب» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «یک تکه نان» به کارگردانی کمال تبریزی، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: در یک امامزاده روستایی کوهستانی پیرزنی ادعای کرامت کرده و می گوید، معجزه‌آسا همه قرآن کریم را در لحظه‌ای حفظ شده و شفابخش است! مردم دورش جمع شده‌اند تا از او شفا بگیرند. نیروی انتظامی نگران می‌شود که مبادا بلوایی به ‌پا شود پس یک گروهبان و یک سرباز راه می‌افتند تا مسأله را بررسی کنند. سرباز یک روستایی ساده‌دل و کم‌حرف است. در مسیر یک کربلایی هم که با برادرش قهر است همراه آنها می‌شود. در طول مسیر اتفاقاتی می‌افتد که.

در این فیلم سینمایی رضا کیانیان، رویا نونهالی و هومن سیدی ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» به کارگردانی علی وزیریان، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: رضا با موتور مسافرکشی می‌کند. او در نگاه اهالی، شیرین‌عقل است! لیکن در باطن جوانی با عاطفه و مهربان و برخوردار از سلامت کامل ذهنی است. در نزدیکی محل زندگی رضا، روستای کوچکی است که بخشی از جاده آن در مسیر سیل ویران شده است. اهالی برای تردد به آنجا ناچارند با موتورهای مسافرکش و از راه جنگلی عبور کنند. در همین ایام لیلا معلم جدید روستا از راه می‌رسد و برای رفتن به مدرسه ناچار می‌شود با موتور سفر کند.

بابک حمیدیان و الناز شاکردوست در فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» بازی کرده اند.

فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می‌دهد.

«سرو زیر آب» فیلمی حماسی و در ژانر دفاع مقدس تولید سال ۱۳۹۶ است و بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقت دوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی و مسعود رایگان در آن بازی کرده اند.

شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی سید روح الله حجازی، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

این فیلم داستان مادر یک جاویدالاثری است که منتظر بازگشت فرزندش است. جنگ چند سالی است که به پایان رسیده است و مادر پیری در خانه اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقود الاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته به امید آن روز که پسرش باز گردد. او به همین نیت چندین سال است که روضه ای برپا می کند و نذر می کند تا فرزندش به آغوشش برگردد. اما بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع از ادای نذرش می شود. او نگران ادای دین اش است که...

رابعه مدنی، رحمان باقریان، علیرضا جعفری و مروارید کاشیان در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «متفاوت مثل من» به کارگردانی مایکل کارنی، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی رنی زلوگر، جایمن هانسو و گرگ کینر آمده است: یک دلال آثار خانگی که زندگی سردی دارد  و با همسر و فرزندانش ارتباط خوبی ندارد برای مدتی در یک موسسه خیریه که به بی خانمان ها غذا می دهد به همسرش کمک می کند و در آنجا با مرد سیاه پوست عجیبی آشنا می شود و ...

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «بلوگا» به کارگردانی مهدی جعفری، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: جاوید یک صیاد است که با پسر نوجوانش دامون مشغول صیادی است اما در فصل تخم ریزی ماهی ها آنها نمی توانند ماهی بگیرند و از نظر مالی ضعیف می شوند. آنها حتی می خواهند که یک زمین کشاورزی خود را بفروشند ولی مشتری ندارند. جاوید را وقتی یکی از دوستانش در دریا غرق می شود به دلیل صیدهای غیرقانونی زندانی می کنند و دامون یک فیل ماهی بزرگ که به بلوگا معروف است می گیرد ولی...

پژمان بازغی، مجید پتکی، نسرین بابایی و میلاد حسین پور بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به کارگردانی نرگس آبیار، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ از شبکه پنج پخش می‌شود.

این فیلم درباره لیلا زنی جوان است که با شوهرش فرید و دخترشان حنانه در یک خانه مستاجری زندگی می کنند صاحبخانه و خواهرش اتی و عزیز به او لطف زیادی دارند. لیلا باردار است و شوهرش فرید که مشغول تحصیل است کار درستی ندارد و زندگی به آنها سخت می گذرد. او برای مهمانی اش بشقاب های عزیز خانم را می گیرد که قرار است عزیز آنها را برای کادویی ببرد و یکی از آنها می شکند ولی لیلا به عزیز چیزی نمی گوید و به دروغ می گوید که مادرشوهرش آن را با خود برده و در این فاصله به بازار رفته تا بتواند یکی از آن گل را بخرد که...

در این فیلم گلاره عباسی، حسام بیگدلو، گیتی معینی، امیر غفارمنش و مهران رجبی هنرنمایی می کنند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «کویر» به کارگردانی علی خزاعی فر و مهدی محمدی بدی آباد، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

داستان فیلم درباره سه گروه است که با اهدافی متفاوت اما به شکل موازی در راه رفتن به مشهد مقدس هستند. در گروه اول سید نذر کرده که هر سال با پای پیاده به زیارت امام رضا (ع) برود و در این سفر احمد پسر همسایه را که برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش  نذر سفرکرده و امیر که به تازگی اعتیادش را ترک کرده، با خود همراه ساخته است. گروه دوم سه سارق هستند که با دزدی از یک طلا فروشی و مجروح ساختن صاحب مغازه به سوی مشهد می گریزد و گروه سوم پیرمردی راننده است که به سوی خانه می رود و در راه زن بارداری را سوار می کند که همسر معتادش را ترک کرده و راهی خانه پدری است. در طول  مسیر این سه گروه سرنوشتی مرتبط پیدا می کنند.

آرش مجیدی، آیدا کیخایی، حسین طاهری، نرگس محمدی و محمد حسن زاده در فیلم تلویزیونی «کویر» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «جاده» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: امیر و حبیب با یک ماشین دزدی سفری را شروع می کنند، تا به یک مال خر برسند، در مسیر جاده ناگهان چادری که پشت ماشین بود روی شیشه ماشین می افتد و باعث تصادف آنها با مردی موتور سوار می شود، آنها فرار می کنند اما با اصرار امیر برمی گردند و آن مرد را تا خانه بهداشتی که تعطیل است می برند و حبیب آن مرد را آنجا رها می کند، بعد متوجه می شوند تلفن همراه آن مرد در ماشین جا مانده، امیر که جواب تماس را می دهد متوجه می شود همسر آن مرد باردار است و آن مرد دنبال قابله می رفته است امیر تصمیم می گیرد سراغ قابله برود که با حبیب درگیر می شود اما تصمیمش را عوض نمی کند، آنها که از پیدا کردن قابله ناامید شده اند خودشان به دنبال آن زن باردار می روند ولی بعد از سوار کردن آن زن، بنزین ماشین شان تمام می شود.

یوسف صفری بختیاری و امیرمحمد عبدی در فیلم تلویزیونی «جاده» بازی کرده‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «افسانه آرش» به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

در این انیمیشن خواهید دید: آرش در فضای جنگ بین ایران و توران توسط خرداد و خورشید بزرگ می‌شود و از کودکی، توانایی و شجاعت خود را در عرصه‌های گوناگون به اثبات می‌رساند. پادشاه افراسیاب، پادشاه توران، مرز میان ایران و توران را به رها کردن تیری وا می‌گذارد. تیر را در نهایت آرش پرتاب می‌کند که در ناباوری تا آن سوی جیحون می‌رود و بر تنه درخت گردویی می‌نشیند.

فیلم سینمایی «کلیله و دمنه» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

داستان این انیمیشن درباره ۲ شغال به نام‌های کلیله و دمنه است که با حوادث تلخ و شیرینی در جنگل روبرو می‌شوند. علاقه آنها وارد شدن به دربار شیر است. وقتی به آنجا می‌رسند، به ناچار نظاره‌گر عاقبت کارهای بد و خوب اطرافیان شیر مانند گرگ، کفتار و روباه می‌شوند و از حوادثی که برای آنها اتفاق می‌افتد کلیله و دمنه و بقیه حیوانات جنگل درس عبرت می‌گیرند.

شبکه امید

فیلم سینمایی «کتاب جنگل» به کارگردانی جان فاواریو، پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: موگلی نوزادی است که در جنگل رها شده است. باگیرا، پلنگ سیاه او را پیدا کرده و به نزد خانواده گرگ‌ها می‌برد. موگلی در کنار خواهرها و برادرهای گرگ خود بزرگ می‌شود. سال‌ها می‌گذرد و موگلی جنگل را خانه واقعی خود می‌داند تا این که با برگشت شیرخان به جنگل که دشمنی دیرینه‌ای با انسان‌ها دارد، موگلی مجبور می‌شود که برخلاف میلش جنگل را ترک کرده و به دهکدۀ انسان‌ها برگردد، اما...

فیلم سینمایی «خدا جیرجیرک ها را دوست دارد» به کارگردانی مجید اسماعیلی، جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ از شبکه امید پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: حسن پسر بازیگوشی است که هیچ‌ کسی در محله و مدرسه از شیطنت‌های او در امان نیست! تقریبا تمام اهل محل و حتی مادرش از دست او عاصی شده‌اند! تا اینکه به طور اتفاقی به مسجد رفته و با دیدن میکروفن شیفته‌ آن شده و تلاش می‌کند تا مکبر شود اما ...

مهدی مهاجری و سیروس همتی در فیلم سینمایی «خدا جیرجیرک ها را دوست دارد» بازی کرده اند.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «آرزوهایت را به خاک نسپار»، «موج»، «یخ ۲»، «تنگه ابوقریب»، «خرس» و «قتل در قطار سریع السیر» پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «ماهی سیاه کوچولو»، «ژرمینال»، «در اعماق دریا ۱»، «یتیم خانه ایران»، «استونی» و «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

 

نظر شما