همزمان با خطر گسترش دوباره کرونا در کشور؛

آغاز بازگشایی سینماها از عید فطر

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۶:۴۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۲۹۴۴
آغاز بازگشایی سینماها از عید فطر
مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره بازگشایی سینماها گفت: دو هفته پیش، آیین‌نامه ۱۵ بندی در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما نهایی و به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد و به این ستاد اعلام کردیم که آمادگی وجود دارد که سینماها در روز عید فطر بازگشایی شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نجفی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «باید ببینیم که نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا چیست. با این حال ما آماده‌ایم ، البته اعلام شد که این کار داوطلبانه است و سینماهایی که تمایل نداشته باشند ، می‌توانند همچنان بسته بمانند. مهم‌ترین بند این آیین‌نامه این بود که باید از ۴۰ درصد ظرفیت سینماها استفاده شود و قیمت بلیط همانند سال قبل خواهد بود. مطمئنا فاصله بین سانس‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، سینماها باید موارد بهداشتی دقیقی را رعایت کنند.

وی در مورد بندهای این آیین‌نامه عنوان کرد: باید مخاطبان در صندلی‌های سینماها ۲ در میان بنشینند، تمهیدات لازم برای ایجاد فاصله بین ردیف‌ها از سوی سینماداران درنظر گرفته شود ، استفاده از ماسک و دستکش برای کارکنان سینما ضروری است ، ورود و خروج سالن‌ها و انتظار در سالن‌ها با رعایت فاصله‌گذاری باید انجام شود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر سینماها بازگشایی شوند، ترتیب اکران فیلم‌ها چگونه خواهد بود ، گفت: اولویت با فیلم‌هایی است که اکران‌شان در اسفندماه متوقف شده و سپس فیلم‌هایی که برای اکران نوروزی درنظر گرفته شده بود.

نظر شما