علی سرتیپی، تهیه‌کننده و مدیرعامل فیلمیران مطرح کرد؛

اکران آنلاین به نفع سینماست/ بازگشایی سینماها تا ۱۵ خرداد

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۱:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۳۳۲۵
اکران آنلاین به نفع سینماست/ بازگشایی سینماها تا ۱۵ خرداد
علی سرتیپی، مدیر شرکت پخش فیلمیران و یکی از تهیه‌کنندگان سینما که فیلم‌هایی چون «مدرسه موش‌ها 2»، «دراکولا»، «رحمان 1400» و... را تهیه کرده است، از اکران آنلاین محصولات سینمایی دفاع کرد و این تصمیم را با توجه به کمبود سالن‌های سینمایی در کشور، به نفع چرخه تولید سینما دانست.

علی سرتیپی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ درمورد اکران آنلاین فیلم‌های روز سینمای ایران که موافقان و مخالفانی در میان سینماگران دارد، گفت: «اکران آنلاین اتفاقی مثبت و برای سینمایی ما با توجه به شرایط سالن‌های سینمایی و کمبود آن مناسب است. همچنین با توجه به شرایط ویژه‌ای که پیش آمده این طرح می‌تواند به ما کمک کند.»

سرتیپی در مورد فیلم‌هایی که در سال تولید می‌شوند اما به اکران در سینماهای کشور نمی‌رسند و در صف اکران باقی می‌ماند هم گفت: «در سینمای ما سالانه بیش از یک‌صد فیلم تولید می‌شود و سالن‌های سینمایی فعال در سطح کشور گنجایش نمایش این فیلم‌ها را ندارند. همچنین دیگری وجود دارد: این اتفاق (نمایش آنلاین فیلم‌های روز سینما در شبکه نمایش خانگی) بابی است برای نمایش فیلم‌‌هایی که در سالن‌های سینما و اکران به روش مرسوم موفق نیستند و دیده نخواهند شد.»

او در ادامه گفت: «فیلم‌هایی هستند که در سینما توفیق چندانی نخواهند داشت. برای مثال بعضی فیلم‌‌ها هنر و تجربه‌ای هستند و فیلم‌هایی هم هستند که در اکران آنلاین موفقیت بیشتری دارندو شاید این استقبال روی پرده از آنها صورت نگیرد.»

مدیر پردیس سینمایی کورش درباره تفاوت تماشای فیلم در سالن‌‌های سینما با تماشای نسخه‌هایی با کیفیت پایین‌تر در تلویزیون و یا موبایل خیلی زیاد است و این موضوع اجازه ضربه خوردن به سینما را نخواهد داد. مردم با دیدگاه دیگری در سالن سینما حاضر می‌شوند: برای تماشای فیلم کنار یکدیگر با استفاده از صدای باکیفیت و تصویر بزرگ روی پرده، سینما را انتخاب می‌کنند. در حالی که مردم فیلم‌های خارجی را سال‌ها با ویدیو تماشا کردند ولی برای تماشای فیلم به سینما می‌روند. پس فکر نمی‌کنم اکران آنلاین لطمه‌ای به سینماها بزند.»

علی سرتیپی در آخر گفته‌هایش به بازگشایی سالن‌‌های سینمایی اشاره کرد: «با بازگشایی سینماها نمی‌توان موافق و یا مخالف بود و تنها باید منتظر نظر نهایی وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ بود. چرا که هر زمانی آنها صلاح بدانند این اتفاق رخ خواهد داد. هرچند سینماها برای عید فطر باز نخواهند شد و فکر می‌کنم نهایتا تا پانزده خرداد شاهد بازگشایی سینماها باشیم.» 2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز