درباره زندگی خصوص سلبریتی‌ها؛

آرتیست‌ها از نمایش زندگی خصوصی شان لذت می‌برند!/ طلاق سلبریتی‌ها هرچقدر بزرگنمایی نشود بهتر است!/ زندگی بازیگران خواه ناخواه روی زندگی بقیه مردم تاثیر می‌گذارد

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۶۱۲۸
آرتیست‌ها از نمایش زندگی خصوصی شان لذت می‌برند!/ طلاق سلبریتی‌ها هرچقدر بزرگنمایی نشود بهتر است!/ زندگی بازیگران خواه ناخواه روی زندگی بقیه مردم تاثیر می‌گذارد
جامعه‌شناس خانواده با اعلام اینکه آرتیست‌ها از نمایش زندگی خصوصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب لذت می‌برند گفت: طلاق سلبریتی‌ها هرچقدر بزرگنمایی نشود بهتر است چراکه زندگی بازیگران خواه ناخواه روی زندگی بقیه مردم تاثیر می‌گذارد.

افسر افشارنادری، جامعه‌شناس خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ با اشاره به اینکه زندگی بازیگران سیما و سینما  زیر ذره‌بین نگاه جامعه است گفت: هرچند باید بازیگران را جزو نخبگان سمبلیک به‌حساب آورد، اما نگرش ما به موضوعِ طلاق بازیگران نباید همان نگرش و تحلیلی باشد که درباره طلاق در کل جامعه انجام میدهیم.

وی ادامه داد: نوع کارِ هنرمندان چه ضعیف چه قوی به‌نحوی است که می‌تواند سمبلی هم برای دیگران باشد. افشاءکردن و بزرگ‌کردن طلاق یک یا چند بازیگر میتواند شیوه‌ای  برای بازدید رسانه‌ها باشد. 

به اعتقاد این جامعه‌شناس رسانه‌ها نباید چنین چیزهایی را بزرگ کنند، چراکه می‌تواند طلاق را گسترش دهد. این دست مسائل که مربوط به آسیب‌های زندگی خصوی بازیگران است هرچقدر نادیده گرفته شده و بُلد نشود بهتر است.

وی با تاکید بر تاثیر  زندگی و انتخاب بازیگران به‌عنوان گروه‌های مرجع  جامعه بر زندگی و انتخاب دیگر افراد جامعه گفت: سبک زندگی خصوصی بازیگران سینما و تلوزیون به ویژه در مورد ازدواج و طلاق خواسته یا ناخواسته در سازوکاری قرار می‌گیرند که نظریه کم‌ارزش شدن ازدواج و افزایش طلاق را تشدید می‌کنند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: مردم به آنچه گروه‌های مرجع انجام می‌دهند بیشتر دقت می‌کنند تا آن‌چه آن‌ها می‌گویند.

افشارنادری گفت: پررنگ‌شدن زندگی خصوصی بازیگران ربطی به جامعه ندارد و این رسانه‌ها هستند که با تکرار حواشی منجر به تاثیر زیاد زندگی آن‌ها بر جامعه می‌شوند.

وی همچنین به موضوعِ سرک‌کشیدن مردم در زندگی خصوصی بازیگران پرداخته و توضیح داد: در این میان باید به موضوعِ سرک‌کشیدن مردم به زندگیِ مشترک بازیگران هم اشاره کنیم. به‌هنجار یا نا‌به‌هنجار بودن گروه‌های مرجع در این امر اهمیت ندارد. بلکه آنچه مهم است آن‌که این موضوع بیش‌از آن‌که به مردمی که سرک می‌کشند ربط داشته باشد به خود گروه‌های مرجع برمیگردد.

این جامعه‌شناس گفت: گروه‌های مرجع تمایل دارند که زندگی خصوصی‌شان را به نمایش درآورند؛ آن‌ها وقتی خبر ازدواج‌شان را به اشتراک می‌گذارند نباید انتظار داشته باشند مردم درمورد طلاق‌شان کنجکاوی نکنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به قطع یقین گفت کدام یک از ازدواج های سنتی یا مدرن بهتر است، ادامه داد: با توجه به آمارها امکان انتخاب اشتباه در هر دو روش ازدواج وجود دارد ولی بی‌شک آگاهی خانواده‌ها از روابط دختر و پسر، کمک به آنها و مشاوره قبل ازدواج بهتر از دوستی پنهانی است.

افشارنادری با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت و ماهواره در جامعه امروز به معضلی بزرگ تبدیل شده و نهاد خانواده را تهدید می‌کند، اظهار کرد: ماهواره بنیان خانواده را سست، طلاق و خیانت را امری عادی جلوه می‌دهد تا جایی که برخی را برای برپایی جشن طلاق سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: جوانان و خانواده‌ها در بحث ازدواج به تفاوت‌های فرهنگی و اختلافات سطح خانواده‌ها باید توجه جدی داشته باشند چراکه یکی از مهمترین عوامل که در آینده باعث طلاق می‌شود همین مورد است.

این جامعه‌شناس به راهکارهای کاهش آمار طلاق اشاره و تصریح کرد: مشاوره قبل ازدواج، داشتن هم فکری خانوادگی زن و مرد، داشتن شناخت خانوادگی، جلوگیری از ازدواج در سن کم، نداشتن توقع زیاد، ساده زیستی از راهکارهای کاهش طلاق در جامعه است.

افشارنادری همچنین ادامه داد: ما بارها دیده‌ایم در شبکه‌های مختلف تلویزیونی بازیگران و مجری‌ها در سنین بالا اعلام می‌کنند که ما ازدواج نکرده‌ایم و جوان مخاطبی هم که ازدواج نکرده با تماشای این تصویر ازدواج‌ نکردن برایش توجیه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز