پژوهشگر موسیقی ؛

موسیقی رمضان روبه فراموشی است

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۲:۵۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۶۳۵۲
موسیقی رمضان روبه فراموشی است
هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی درباره موسیقی رمضان و پیشینه آن در ایران و شاخصه های آن بیان کرد: به نظر من موسیقی رمضان هنوز جای تحقیق دارد ولی متاسفانه نهادهای دولتی به پژوهش های موسیقی زیاد اهمیت نمی دهند

به گزارش گروه  روی خط رسانه ها خبرگزاری برنا؛هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی درباره موسیقی رمضان و پیشینه آن در ایران و شاخصه های آن بیان کرد: به نظر من موسیقی رمضان هنوز جای تحقیق دارد ولی متاسفانه نهادهای دولتی به پژوهش های موسیقی زیاد اهمیت نمی دهند و پژوهش و پژوهشگر جدی گرفته نمی شود به عنوان مثال من درباره آیین‌های کشاورزی خیلی تحقیق کردم و پیشنهاد دادم جشنواره «برکت خواهی» را برگزار کنیم که ۲۵ روز روی طرح آن کار کردم ولی هیچ اهمیتی ندادند و کار نصفه رها شد.

متاسفانه از موسیقی های مذهبی حمایت نمی شود و به پژوهشگر این حوزه نیز توجهی نمی کنند زیرا نگاه پژوهشی جایی ندارد و بیشتر نگاه آماری مدنظر است. من سالیان سال درباره موسیقی رمضان تحقیق کردم و دوست داشتم از پیشکسوتان این حوزه استفاده کنیم تا این موسیقی ماندگار شود ولی انقدر تعلل شد تا اینکه حدود ۳۰ نفر از پیشکسوتان حوزه موسیقی رمضان از میان ما رفتند. مانند این هنرمندان دیگر تکرار نمی شود تا ما بتوانیم از حضور آن ها بهره مند شویم.

صبا/

 

نظر شما