دکتر سیما فردوسی:

جامعه ما باید از این دید منفی دور شود و به سمت نیت خیر برود/ کارهایی که باید در قرنطینه انجام داد!/ذهن خود را رها کنیم!

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۰۵:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۶۶۶۹
جامعه ما باید از این دید منفی دور شود و به سمت نیت خیر برود/ کارهایی که باید در قرنطینه انجام داد!/ذهن خود را رها کنیم!
دکتر سیما فردوسی، روانشناس با اشاره به اینکه باید از این روزها به بهترین نحو استفاده کرد گفت: یکی از بهترین راه ها که می توان در خانه انجام داد کتاب خواندن، فیلم دیدن، موسیقی گوش کردن، دعا خواندن، آموزش فعالیت های مورد علاقه و... است که هم باعث می شود زمان به نحو مطلوب بگذرد هم اینکه فشارهای روانی کمتر شود و اضطراب این روزها کاهش یابد.انجام داد!

دکتر سیما فردوسی، روانشناس، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به فعالیت‌هایی که می‌توان در روزهای قرنطینه انجام داد گفت: وقتی انسان مجبور به خانه نشستن است باید به نحوی خودش را سرگرم کند و از این موقعیت اجباری، به نحواحسن استفاده کند. یکی از بهترین راه ها کتاب خواندن، فیلم دیدن، موسیقی گوش کردن، دعا خواندن، آموزش فعالیت های مورد علاقه و... است که هم باعث می شود زمان به نحو مطلوب بگذرد هم اینکه فشارهای روانی کمتر شود.

او ادامه داد: سرگرم شدن به این کارها باعث می شود مدام پیگیر اخبار مرگ و میر و آمار مبتلا شدن افراد به این ویروس نباشیم و مقداری ذهن خود را رها کنیم. وقتی مدام اخبار منفی را دنبال کنیم خود به خود میزان اضطراب در ما بالا می رود و به افسردگی دچار می شویم بنابراین بهترین راه این است به کارهای مثبت خودمان را مشغول کنیم و فقط در حد اطلاع اخبار را پیگیری کنیم.

این روانشناس تصریح کرد: بسیاری از افراد هستند می گویند ما نمی توانیم تمرکز کنیم کتاب بخوانیم، یا نمی توانیم دوساعت تمام ذهنمان را به دیدن یک فیلم اختصاص دهیم و... اگر در این روزها افراد به نحوی مجبور به انجام دادن این کارها شدند بسیار جای خوشحالی دارد و می توان گفت این جنبه مثبت ویروس کرونا است.

فردوسی افزود: به هرحال این روزها تمام می شود و آدم ها به زندگی معمولی خود برمی گردند پس بهتر است وقتی به گذشته نگاه می کنیم حسرت نخوریم که چرا از فرصتی که داشتیم به خوبی استفاده نکردیم.

سیما فردوسی با اشاره به تاثیر مثبت کمپین های سلبریتی‌ها در این روزها بیان داشت: مشکل اصلی ما این است به جای اینکه تقدیر و تشکر کنیم، حرکات مثبت دیگران را زیرسوال می بریم. خیلی از انسان ها با انجام کارهای خیر هم حال دیگران را خوب می کنند و هم حال خودشان بهتر می شود. جامعه ما باید از این دید منفی دور شود و به سمت نیت خیر برود. انجام این کارها هم برای جامعه خوب است و هم جنبه تشویقی دارد که به نظر من باید روز به روز بیشتر هم شود.

نظر شما