عزت‌الله مهرآوران در گفت وگوی هفته:

هدف «پدر پسری» ایجاد شادی است/ جانمایه سریال خانواده است

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۷:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۷۳۹۷
هدف «پدر پسری» ایجاد شادی است/ جانمایه سریال خانواده است
سریال «پدر پسری» در حالی روی آنتن می‌رود که قسمت‌های پایانی این مجموعه همچنان در مرحله تصویربرداری است. در همین راستا با عزت‌الله مهرآوران که این روزها مشغول بازی در سریال است رفته‌ایم و درمورد این مجموعه و چرایی استقبال سرد مردم از سریال‌های رمضانی و انتقاد به کارهای مناسبتی پرسیده‌ایم.

عزت‌الله مهرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ درمورد بازخورد این سریال توسط مخاطبان، گفت: «با وجود اینکه کار از شبکه پنج پخش شد و با توجه به برد این شبکه نسبت به شبکه‌‌های اصلی تلویزیون و البته زمان پخش آن استقبال از سریال «پدر پسری» خوب و قابل قبول بوده است.»

او کلیت قصه این سریال را اینگونه شرح می‌‎دهد: «سریال «پدر پسری» درمورد سه نسل مختلف است که در یک ساختمان زندگی می‌کنند و با وجود اختلافات زیادی که در قالب طنز میان‌شان وجود دارد، مشکلات‌شان عمیق نمی‌شود و سنت‌ها و آداب و فرهنگ در میان این آدم‌های متفاوت مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد.»

او در ادامه گفت: «یک جوان در میان دو نسل دیگر در حال ترقی است و آدم‌های دیگر می‌خواهند بستری را برای موفقیت این جوان فراهم کنند اما گاهی همین بستر بدل به آزار این جوان می‌شود و او را می‌رنجاند که در ادامه آدم‌ها متوجه رفتار اشتباه خود می‌شوند و متوجه می‌شوند کارشان درست نبوده است و حالا سعی در اصلاح اشتباه‌شان دارند. حوادثی که در این مجموعه برای آدم‌ها رخ می‌دهد در قالب کمدی است و جانمایه سریال که خانواده است و رعایت حال جوان، حالتی کمدی دارد و برای خنداندن مخاطب است، پس لطمه‌ای به بن‌مایه کار نمی‌زند و دلیلش تفریح بیننده است.»

مهرآوران در مورد نقش خودش در «پدر پسری» گفت: «شخصیتی که نقش آن را بازی می‌کنم، کارمندی بازنشسته است که خیلی دوست دارد درس بخواند و همراه و هم‌گام پسرش جلو برود و رشد کند اما وقتی به واقعیت زندگی می‌رسد ناتوان می‌شود و بر می‌گردد سر خانه و زندگی‌اش... شخصیتی که می‌خواهد ایجاد موقعیت کمدی کند وگرنه حوادثی که برایش رخ می‌دهد برای بقیه بازنشستگان پیش نمی‌آید و معقول نیست اما هدف ایجاد شادی است. این حالت را تمام شخصیت‌‌های سریال دارند و نگاه اصلی به اتفاق‌های کوچکی است که سریال را می‌سازد و نه کلیت قصه چرا که «پدرپسری» فاقد قصه کلی است و جزییات و مجموعه حوادث هستند که پیش‌برنده داستان هستند و ایجاد شادی می‌کنند.»

این بازیگر که تجربه حضور در سریال موفق «وضعیت سفیدِ» حمید نعمت‌اله را دارد، در آخر به چرایی استقبال سرد مردم از برنامه‌های تلویزیون در رمضان امسال پرداخت: «این روزها مردم خانه‌نشین هستند و اضطراب و دلهره موجب شده آستانه تحمل پایین بیاید و در این شرایط مجال راحتی برای تماشای سریال نیست و سیاست‌گذاران باید کاری کنند. سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شوند در این وضعیت نمی‌توانند رضایت مردم را جلب کنند چون برنامه‌ریزی‌ها باید پیش از ماه رمضان یا هر ایامی که نیاز به کار تلویزیونی است، انجام می‌گرفت. تلویزیون باید سیاست خود را عوض کند. در شرایطی که مردم با دلهره زندگی می‌کنند، برنامه‌‌های تلویزیونی و سریال‌های مناسبتی نتوانسته باب طبع‌شان باشد و این هم از دست بازیگر و کارگردان مجموعه بیرون است و باز هم می‌گویم: مسئولان باید کاری کنند.»

نظر شما