«انداز جهان» کانال اردوی شبکه سحر می پردازد؛

تحولات اخیر افغانستان

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۲۲:۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۷۹۷۵
تحولات اخیر افغانستان
حواشی توافقات آتش بس با طالبان و مسئولیت عبدالله عبدالله جهت برقراری صلح، موضوع مورد بحث این برنامه از «انداز جهان» کانال کردی شبکه سحر است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، تحولات اخیر افغانستان و توافقات آتش بس در عید فطر بین دولت افغانستان و گروه طالبان، با حضور میثم عباس زیدی؛ کارشناس امور منطقه و فوزیه شاهد؛ روزنامه نگار برجسته پاکستانی به صورت اسکایپ، تحلیل خواهد شد.

در این برنامه بدان توجه داده خواهد شد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز ضمن استقبال از این تصمیم طالبان، اعلام کرده است که دست به اقدامی مشابه زده و به این آتش‌بس متعهد خواهد بود.

همچنین اشاره خواهد شد در پی اعلام آتش بس سه روزه ، دولت افغانستان دوهزار زندانی از گروهک طالبان را آزاد کرده است.

قابل ذکر است تصمیم به برقراری آتش‌بس در زمانی گرفته شده است که همزمان با تشدید تنش‌ها میان دو سوی درگیری، شیوع ویروس کرونا نیز بر چالش‌های این کشور جنگ‌زده افزوده است.

نگاهی به ضعف های موجود در توافق بین آمریکا و گروه ترورییستی طالبان موضوع مهم دیگری است که واکاوای خواهد شد و به سوال طرح شده در این خصوص که چرا یکی از طرفین توافق دولت افغانستان نبوده و به جای آن توافق آمریکا با گروه طالبان صورت گرفته است، پاسخ داده خواهد شد.

«انداز جهان» به تهیه کنندگی سید حسام مهاجری و اجرای علی عباس رضوی ، 8  خرداد ساعت 20:30 دقیقه از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش خواهد شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز