مستند " آلزایمر" بررسی می کند؛

نگاهی نو به نادیده های دفاع مقدس / بررسی تطیبقی یادمان های جنگ در ایران و جهان

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۲:۴۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۸۵۷۰
مستند " آلزایمر" به کارگردانی نوید سالاری مقدم و تهیه‌کنندگی اسماعیل ارجمندی و ابراهیم ارجمندی از امشب ( شنبه 10 خردادماه )ساعت 21:30 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند 6 قستمی در گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج صدا و سیما تولید شده است.

سازندگان این مجموعه تلاش کردند با نگاهی دقیق و تخصصی اما زبانی قابل فهم، این پرسش کلیدی را دنبال کنند که شهر چگونه وقایع تاریخی، رخدادها و قهرمان‌های خود را برای شهرنشینان روایت می‌کند؟ و این روایت چگونه توسط مردم تجربه می‌شود؟

قسمت اول «آلزایمر» شکل گیری فضای کلی مستند حول سوال فوق و بررسی تطبیقی برخورد با تاریخ و هویت در فضای شهری میان ایران و ایتالیا و دیگر کشورها را بررسی می کند و قسمت دوم بررسی تطبیقی المان های روایتگر تاریخ و هویت در شهرهای کشورهای مختلف از جمله روسیه را در دستور کار دارد.

همچنین قسمت سوم به مقایسه ساخت یادمان ها برای جنگ های تاریخی در کشورهای مختلف مثل فرانسه و ایتالیا و روسیه و ایران و … می پردازد و قسمت چهارم مقایسه یادمان های جنگ ایران و عراق در دو کشور را در دستور کار دارد.

قسمت پنجم روایت قهرمانان زن و تاریخ ساز جهان در شهرهایشان در مقایسه با ایران است و قسمت ششم درباره موزه ها با نام «فراموشخانه» است. در خلال این قسمت سفری به موزه جنگ مسکو و استانبول و مقایسه ای با موزه های جنگ تهران، خرمشهر و ایران باستان در تهران صورت می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز