کیومرث پوراحمد:

قاچاق آثار سینمایی توسط پشت‌ میز‌نشین‌ها رخ می‌دهد/ از ساز و کار نمایش آنلاین فیلم‌ها خبر ندارم

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۸۶۱۴
قاچاق آثار سینمایی توسط پشت‌ میز‌نشین‌ها رخ می‌دهد/ از ساز و کار نمایش آنلاین فیلم‌ها خبر ندارم
کیومرث پوراحمد، کارگردان سینما و تلویزیون که به تازگی فیلم «تیغ و ترمه»‌اش به صورت آنلاین اکران شده، معتقد است نسخه قاچاق آثار سینمای ایران توسط آدم‌های پشت میز‌نشین سینما انجام می‌شود.

کیومرث پوراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درمورد اکران آنلاین فیلم آخر خود گفت: «این فیلم دو سال قبل ساخته شد و پس از آنکه سال گذشته روی پرده سینماها نرفت، با تعطیلی سینماها به دلیل کرونا باز هم اکران نشد و بالاخره با پیشنهاد تهیه‌کننده و رضایت من به صورت آنلاین اکران شده است.»

پوراحمد درمورد استقبال از این فیلم با توجه اکران نشده‌اش در دو سال گذشته گفت: «این فیلم باید زودتر روی پرده سینما می‌رفت، اما این اتفاق در دو سال گذشته رخ نداد. فکر نمی‌کنم از فیلم استقبال شود چرا که «تیغ و ترمه» فیلمی کهنه محسوب می‌شود و اگر سینماها تعطیل هم نشده بود، هیچ پخش‌کننده‌ای‌ی زیر بار اکران آن نمی‌رفت ولی حالا که فیلم به صورت آنلاین به نمایش درآمده باید دید مردم از آن استقبال می‌کنند یا نه...»

این کارگردان با اشاره به سیستم اکران آنلاین آثار سینمایی در شرایط کنونی و امکان قاچاق فیلم‌ها _ با توجه به پخش نسخه قاچاق دو فیلم پربیننده «خروج» و «طلا» در اکران آنلاین _ در فضای مجازی گفت: «از ساز و کار نمایش آنلاین فیلم‌ها خبر ندارم و راستش حتی بلد نیستم یک فیلم را به صورت آنلاین تماشا کنم اما دوستی دیروز در مورد قاچاق یکی از فیلم‌هایی که به تازگی اکران شده است، خبر داد. باید بگویم متاسفم برای کسانی که حاضر به پرداخت 15 هزار تومان نیستند اما با پرداخت 7 هزار تومان نسخه دزدی همان فیلم را می‌خرند. از همان زمانی که فیلم‌های سینمای ایران بلافاصله پس از اکران سینمایی به صورت ‌دی‌وی‌دی سر از بساط دستفروش‌های کنار خیابان‌ها در می‌آوردند، معتقد بودم مدیران سینمایی در این ماجرا نقش دارند و هنوز هم اعتقاد دارم نسخه قاچاق آثار سینمایی توسط آدم‌های انجام می‌شود که پشت میز نشسته‌اند.

فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» آخرین ساخته پوراحمد محصول سال 1397 است که در بخش سودای سیمرغ سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم قرار بود پاییز سال گذشته روی پرده سینماها برود که پس از اختلافات پیش ‌آمده به دلیل اکران نشدن «تیغ و ترمه» در بعضی سینماهای دولتی و شرایط نابرابر اکران، سازندگان از اکران عمومی آن صرف نظر کردند. 

نظر شما
پرونده ویژه