«مشهد الیمنی» شبکه العالم:

نفت کش غول پیکر صافر بمب ساعتی رها شده در مدیترانه

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۶:۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۹۳۱۶
خطر انفجار نفت کش غول پیکر رها شده صافر با بیش از یک میلیون بشکه نفت خام و خطرات زیست محیطی آن در برنامه «مشهدالیمنی» شبکه العالم بررسی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛احتمال انفجار نفت کش صافر در دریای مدیترانه به عنوان سومین انبار شناور جهان و مخاطرات آن برای کشورهای حاشیه مدیترانه ، در برنامه «مشهد الیمنی» امشب با حضور کارشناسان منطقه واکاوی خواهد شد.

در این برنامه خاطر نشان خواهد شد که این نفت کش غول پیکر که حاوی یک میلیون بشکه نفت خام است و سال ها پیش به دلیل حملات جنگنده های سعودی به بندر نفتی راس عیسی واقع در شمال استان الحدیده در نزدیکی آن لنگر انداخته و از حرکت بازمانده است، همچون بمب ساعتی بوده و در صورت انفجار آن فاجعه زیست محیطی به دنبال خواهد داشت. 

در این برنامه بدان پرداخته  خواهد شد که صنعا اتهام دولت ریاض و وزارت خارجه آمریکا را در خصوص جلوگیری از دسترسی تیم های فنی بین المللی برای تعمیر و راه اندازی این نفت کش رد کرده است. 

 «مشهد الیمنی» به تهیه کنندگی و کارگردانی عبدالرحمن راجح و اجرای نورمحمد، امشب 11خرداد ساعت 19 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز