در نشست خبر «هم‌گناه» مطرح شد:

پخش زودهنگام فصل دوم «هم‌گناه» به دلیل شیوع کرونا / ترنسکشوال‌ها شخصیت غلو‌شده‌ای ندارند

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۳۶۶
پخش زودهنگام فصل دوم «هم‌گناه» به دلیل شیوع کرونا / ترنسکشوال‌ها شخصیت غلو‌شده‌ای ندارند
ظهر امروز نشست خبر سریال «هم‌گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی با حضور عوامل این سریال از جمله پرویز پرستویی، محسن کیایی، مصطفی کیایی، حبیب رضایی، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره‌آزاد، سوگل خلیق، روشنک گرامی، پدرام شریفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این نشست مصطفی کیایی کارگردان سریال «هم‌گناه» اظهار داشت: این اولین تجمعات سینمایی تصویری پس از ممنوعیت تجمعات به دلیل شیوع ویروس کرونا است و امیدوارم به زودی شاهد از بین رفتن این ویروس و برگزاری اینگونه مراسم باشیم.

کیایی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی اول ما با دوستانی که در فیلیمو بودند فاصله‌ای چند ماهه بین دو فصل سریال «هم‌گناه» برای پخش بوداما به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن مردم، تصمیم گرفتیم فصل دوم را زودتر ارائه دهیم.

او افزود:  مخاطب در فصل دوم با گذشت سه یا چهار ماه از پایان قصه در فصل اول روبرو می‌شود و علت اصلی فصل‌بندی ما این گذر زمان است که از لحاظ روانی برای مخاطب جا بیفتد. اگر شرایط به این شکل نبود و ما طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رفتیم قطعاً به لحاظ روانی برای مخاطب حس گذر زمان به خوبی جا می‌افتاد.

کارگردان این سریال درباره پایانبندی فصل اول سریال «هم‌گناه» گفت: اگر شما قصه‌ها را دنبال کرده باشید می‌بینید که ما همه کاراکترها را در فصل اول به یک سرانجام رسانده‌ایم. جالب است بدانیت که این سریال برای ۵۰ قسمت طراحی شده بود و ما در نهایت تصمیم گرفتیم آن را به این شکل پخش کنیم و کم شدن قسمت‌ها باعث شد تا ما نتوانیم با جزئیات کامل شخصیت‌ها را توضیح دهیم.

در ادامه این نشست محسن کیایی درباره شخصیت ترنسکشوال در سریال «هم‌گناه» گفت: من زمانی یک کافه داشتم که به دلیل شخصیتی که کافه‌من داشت، تعداد زیادی از افرادی که ترنسکشوال بودند به آنجا رفت‌وآمد می‌کردند و من تقریباً با رفتارهای آنها آشنا هستم. من هنگام نگارش فیلمنامه این اثر فکر میکردم چیزی که ما به آن در بستر جامعه نیاز داریم نوع نگاه جامعه به این کاراکترها است، ما بسترسازی کردیم تا نگاهی که به این آدم وجود دارد را نشان دهیم.

او درباره غلوی که در این شخصیت وجود دارد، گفت: با خیلی از این آدم‌ها اگر برخورد داشته باشید چیز غلوشده‌ای  در آن‌ها نمی‌بینید.

مصطفی کیایی در ادامه این بحث گفت: شاید تصور اولیه بر این باشد که کاراکترهایی که قرار است نقش ترنسکشوال را بازی کنند باید زمخت با فیزیکی مردانه باشند اما اینگونه نیست، این شخصیت‌ها می‌توانند نمود بیرونی نداشته باشند و شاید این تفاوت برای آنها درونی باشد و به همین دلیل خانم خلیق انتخاب شدند که به لحاظ فیزیکی آن زمختی و مردانه بودن فیزیکی را ندارد.

محسن کیایی اظهار داشت: خانواده دغدغه ماست. قرار نیست ما راه‌حل نشان دهیم ما موضوع را طرح کردیم. تلاش ما بر این بوده واقعیتی را نشان دهیم که قابل لمس باشد. تفاوت و تضادهای بین نسل‌ها یکی از دغدغه‌های ما بود، برای ما خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد و تلاش ما بر طرح موضوع بوده و سعی کردیم با نشان دادن برخی مسائل آن‌ها را نقد کنیم.

کارگردان «هم‌گناه» در ادامه اظهار داشت: ما خیلی هوشمندانه بحث خانواده را مطرح کردیم. خانواده صبوری نشانی از خانواده در کشور ما است.

مصطفی کیایی درباره تأثیر قرنطینه در دیده شدن سریال «هم‌گناه» گفت: قرنطینه باعث شد پلتفرم‌هایی مثل فیلیمو و نماوا به خصوص زمانی که تلویزیون نمیتواند مخاطب را راضی کند فرصت خوبی برای اینکه خود را به اثبات برسانند، داشته باشد. تلویزیون امروز دیگر بی‌رقیب نیست و در دوران قرنطینه دیدیم که مردم چگونه از سریال‌های شبکه نمایش خانگی استقبال کردند. من همیشه گفتم چیزی که برای درگیری مخاطب نیاز داریم که حرف اول و آخر را می‌زند قصه است.

کیایی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چگونه موضوعاتی چون عشق مثلثی و ترنسکشوال را در این سریال گنجانده، گفت: کمی در استفاده از عناوین دقت کنید، ما در این سریال عشق مثلثی نداریم، در این سریال همه قصه‌ها با هم شکل می‌گیرند و با هم در ارتباط هستند.

محسن کیایی تأکید کرد: سعی ما بر این بود که کاراکترها نمود بیرونی داشته باشند. من آدمی را میشناسم که به اصرار خانواده با وجود اینکه ترنسکشوال بوده، ازدواج کرده و بعد از چند سال از همسرش جدا شده.

در پایان این نشست مصطفی کیایی درباره دلیل کم شدن قسمت‌های این سریال اظهار داشت: دلیل اصلی کم شدن این سریال تنبلی من است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز