کارگردان «سقف مات» در آستانه نمایش فیلمش در شبکه نمایش خانگی:

دلیل توقیف فیلمم را نمی‌دانستم!

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۸۱۶
دلیل توقیف فیلمم را نمی‌دانستم!
کاوه دهقان‌پور کارگردان سینما که فیلم «سقف مات» ساخته او با وجود دریافت پروانه ساخت و نمایش موفق به اکران نشد، از دلایل نامشخص عدم اکران فیلمش گفت و از نمایش این فیلم در شبکه نمایش خانگی خبر داد.

کاوه دهقان‌پور که این روزها خودش را برای سومین فیلم بلندش آماده می‌کند، در مورد مشکلات اکران «سقف مات» در گروه هنر و تجربه به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: «از آنجا که فیلم «سقف مات» پروانه ساخت ویدیویی دارد تصمیم گرفتیم که این فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران کنیم و برای دریافت پروانه نمایش اقدام کردیم که در وهله اول موفق به دریافت مجوز شدیم اما شرایط برای اکران این فیلم مهیا نشد و به دلیل نامشخصی عملاً «سقف مات» توقیف شد.»

دهقان‌پور با اشاره به نامعلوم بودن توقیف این فیلم گفت: «در حالیکه مجوز نمایش فیلم «سقف مات» صادر شد و قرار بر اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه بود پس از دو هفته در نتیجه پیگیری‌های من، به ما اطلاع دادند که فیلم اکران نمی‌شود و پیگیری‌های بعدی من از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچگاه به نتیجه مشخصی درباره علت عدم اکران این فیلم که من آن را توقیف می‌دانم؛ منجر نشد. راستش «سقف مات» هیچ مشکلی نداشت و من خودم نمی‌دانم که چرا چنین اتفاقی رخ داد. نمی‌‌دانم چرا فیلمی که پروانه ساخت و پس از آن پروانه نمایش دارد باید با چنین مشکلی مواجه شود. تا این لحظه کسی از دلیل توقیف این فیلم حرفی نزده و درباره دلیل این اتفاق به من اطلاعی نداده‌اند اما حدس من بر این است که وجود صحنه‌ای در فیلم که شخصیت زن در خانه با صحنه خیانت شوهرش روبه‌رو می‌شود دلیل توقیف «سقف مات» باشد، در این صحنه دوربین روی صورت زن است و ما از صداها و حالت چهره بازیگر متوجه می‌شویم اتفاقی در حال رخ دادن است. به من اعلام شد که نمی‌توانی این اتفاق را نمایش دهی و باید آن را از زبان زن اعلام کنی!»

او در آخر اعلام کرد: «بعد از این اتفاق قید اکران در گروه هنر و تجربه را زدم و بعد از گذشت نزدیک به دو سال بالاخره مجوز نمایش این فیلم در شبکه نمایش خانگی، آن هم به صورت آنلاین صادر شد و از شنبه هفته آینده می‌توان این فیلم را در فیلیمو و دیگر رسانه‌های وی‌اودی مشاهده کرد.»/2

نظر شما
پرونده ویژه