کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود؛

«جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره»

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۶:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۹۸۲۷
مستند «جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره»، ابعاد شخصیتی امام راحل و تاثیر آن بر مردم شبه قاره را تشریح می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، هر ساله با فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرصتی مناسب برای بازگشایی و تبیین آرمان‌های امام راحل، مواضع انقلابی ایشان، ابعاد شخصیتی و دینی آن رهبر کبیر انقلاب و نیز تاثیر گذاری بر مردم نقاط مختلف جهان و شناساندن آن به نسل جدید در جهان است .

مستند «جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره» نگاهی دارد به تاثیر شخصیت حضرت امام خمینی بر مردم شبه قاره. این برنامه ابتدا به اقبال عمومی مردم کشمیر در تبعیت از امام خمینی به عنوان مرجع تقلید بعد از آیت الله سید محسن حکیم می پردازد. راوی با حضور در مکان های مختلف ضمن معرفی مراکزی که به برکت وجود امام به وجود آمده، به تاثیرات دینی، فرهنگی، سیاسی انقلابی و اجتماعی  ایشان در منطقه می پردازد. 

همچنین راوی به سراغ شخصیت هایی می رود و در خصوص امام خمینی (ره) با آنان گفت و گو می کند و امام را از منظر عشق و علاقه آنان به ایشان به تصویر می کشد.

 در این مستند بر شخصیت امام خمینی به عنوان یک مصلح جهانی، حامی مستضعفین، یک فقیه عارف و شاعر در عین حال یک سیاستمدار متقی و در نهایت رهبری بصیر، دور اندیش ، روشنفکر و با نفوذ سیاسی در منطقه شبه قاره تاکید شده است.  

گسترش استکبار ستیزی در شبه قاره بعد از انقلاب اسلامی ایران، حمایت های مردم شبه قاره از فتوای امام خمینی در خصوص سلمان رشدی و نیز روز قدس و حمایت از مردم فلسطین، نفوذ فکری و معنوی امام خمینی و انقلاب اسلامی در منطقه شبه قاره به ویژه کشمیر و تاثیرگذاری بر اقشار مختلف،  تلاش امام در ایجاد وحدت بین ادیان و مذاهب مختلف ببه ویژه سنی و شیعه و در این راستا  پیشنهاد هفته وحدت و تاثیر این تلاش در منطقه شبه قاره،  شکل گیری گروههای سلفی برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی و اسلام واقعی در شبه قاره،  فعالیت های انجام شده در دانشگاه های شبه قاره در جهت شناساندن تفکر و اندیشه امام خمینی و انقلاب اسلامی، شوق و اشتیاق مردم به ویژه جوانان مسلمان به مباحث اسلامی و افزایش روز افزون طلاب در شبه قاره بعد از بروز انقلاب اسلامی ایران و حضور گسترده آنان در حوزه های علمیه ایران، از دیگر مباحثی است که در قسمت های مختلف این مستند به آن پرداخته خواهد شد.

مستند «جایگاه انقلاب اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در شبه قاره» تولید شبکه سحر به کارگردانی افسانه مهربانی در شش قسمت 30 دقیقه ایی از امشب 12 خرداد هر شب ساعت 21 به وقت تهران به روی کانال اردوی شبکه جهانی سحر خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز