اعلام آمار شرکت‌کنندگان در دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۰:۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۰۰۴۳
اعلام آمار شرکت‌کنندگان در دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب
با پایان مهلت ارسال اثر به دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، 639 اثر در بخش‌های مختلف این رویداد ادبی از سوی متقاضیان دریافت شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دبیرخانه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با پذیرش 639 اثر از شرکت کنندگان این رویداد ادبی، پایان مرحله دریافت آثار به این رویداد ادبی را اعلام کرد.

از میان این آثار، 356 اثر از 149 شرکت‌کننده در بخش شعر و 283 اثر از 194 شرکت‌کننده در بخش داستان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب حضور دارند.

همچنین تعداد 170 شعر کلاسیک، 109 شعر نو در بخش تک اثر و 22 مجموعه شعر نو و 34 مجموعه شعر کلاسیک، 7 مجموعه شعر کودک و 14 مجموعه شعر نوجوان در بخش مجموعه‌های اشعار شرکت دارند.

تعداد 179 داستان کوتاه بزرگسال، 50 داستان کوتاه کودک و نوجوان، 38 رمان بزرگسال و 16 رمان کودک و نوجوان نیز در بخش داستان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب حضور یافته‌اند.

همچنین استان تهران با بیشترین تعداد شرکت‌کننده و استان‌های ایلام و کردستان با کمترین شرکت‌کننده در آمار این دوره از جشنواره ثبت شده‌اند.

گفتنی است مراحل اداری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری پیش از این مدتی به تعویق افتاده بود.

دبیری این رویداد در بخش شعر را علی‌محمد مودب و در بخش داستان حسینعلی جعفری برعهده دارند.

این رویداد به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و سپهر سوره هنر برگزار می‌شود.

نظر شما