در برنامه «بازار» از شبکه هیسپان تی وی می بینیم؛

صنعت فرآورده های نفتی در ایران

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۲۲۸
صنعت فرآورده های نفتی در ایران
برنامه «بازار» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی این هفته به صنعت فرآورده های نفتی و ابعاد اقتصادی آن در ایران و جهان اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در اواخر قرن نوزدهم ، اختراع موتور احتراق داخلی، نیاز انرژی به دست آمده از نفت را به همراه آورد ، می توان گفت ، با برپایی صحنه صنعتی امروز و توسعه مداوم آن ، دومین انقلاب صنعتی را برانگیخت. فرآورده های نفتی با سرعت بسیار زیادی تولید شده و امروزه به عنوان پایه و منبع بسیاری از محصولات شیمیایی و دارویی تبدیل شده اند.

در برنامه این هفته «بازار»به بررسی صنعت فرآورده های نفتی ، صنایع مرتبط با این بخش و تجارت آن پرداخته می شود. همچنین فعالیت های این صنعت در سطح ملی و بین المللی بررسی خواهدشد شرکت¬های نفتی ایرانی در حال حاضر تعداد زیادی از محصولات جنبی نفت را تولید می¬کنند. شرکت نفت پارس روغن¬های صنعتی را برای مصارف هوافضا، دریایی و صنایع مربوط به نیروی محرّکه تولید می¬کند. روغن موتور دارای بزرگترین بازار در این صنعت است. این روغن¬ها در موتورهای دریایی، موتورهای گازوئیلی غیرمتحرک و همچنین در خودروها استفاده می¬شوند. روغن¬های دریایی بخش اعظمی از نیازهای منطقۀ خاورمیانه را تامین می¬کنند.

کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد و پنجشنبه ساعت 5:30 بامداد،  شنبه 03:30 و 10  صبح و یکشنبه 8 صبح به وقت تهران  به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز