با تلاش شبکه آموزش؛

تحقق رهنمود رهبر انقلاب در تحول آموزشی

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۲۳:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۰۹۷۱
تحقق رهنمود رهبر انقلاب در تحول آموزشی
دکتر احمدی افزادی گفت: شبکه آموزش ، آماده تعامل به دستگاه‌های مرتبط، برای تحقق رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در زمینه آموزش های کاربردی و مهارتی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر احمدی افزادی ، مدیر شبکه آموزش سیما در راستای فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم تحول در امور مختلف از جمله مسائل آموزشی کشور از آمادگی این شبکه برای تحقق فرمایشات معظم له خبر داد.

مدیر شبکه آموزش در این رابطه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از فرمایشات چهارشنبه خود در تشریح نیاز کشور به تحول ، از بخش آموزشی به عنوان یکی از رئوس اصلی این مهم سخن به میان آوردند .

دکتر احمدی افزودی تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب در مسائل آموزشی ، فایده‌محور و عمقی و کاربردی شدن دروس در مراکز آموزشی را یکی از مصادیق عینی تحول بر شمرده اند .

وی افزود : از آنجاییکه شبکه آموزش از بدو تاسیس با شعار ایجاد فرصت های برابر ، همواره به عنوان بازوی سیستم آموزشی کشور برای بسط و گسترش عدالت آموزشی نقش آفرین بوده ، و در بحران کرونا به عنوان پیشرانه آموزش رسانه ای کشور نقشی ماندگار ایفا کرد ،از همین رو با شعار و رویکرد مردم ، آموزش و مهارت ، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری آماده تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر با نهادهای مرتبط است.

مدیر شبکه آموزش ادامه داد: قصد داریم در نشست‌های ویژه شورای اندیشه ورزی شبکه با حضور مدیران ارشد وزارتخانه ها و دستگاههای ذیربط و دعوت از کارشناسان مرتبط ، و در راستای استمرار و سرعت بخشیدن به اهداف مهارت آموزی و آموزش فایده محور و مهارت پایه،شیوه نامه ای راهبردی را برای اجرایی شدن هر چه سریعتر منویات رهبر معظم انقلاب تدوین کنیم.

دکتر احمدی افزودی در پایان گفت: تاکید مقام معظم رهبری به اهمیت مباحث آموزشی برای ایجاد رویکرد تحولی در سال جهش تولید ، وظیفه دست اندرکاران این حوزه را بیش از پیش سنگین می کند و امیدواریم ما در شبکه آموزش به عنوان بازوی رسانه ای سیستم آموزشی کشور بتوانیم همچون گذشته به ویژه آنچه در چند ماه اخیر همزمان با شیوع ویروس کرونا با راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران نشان داده ایم ، نقش موثری در تحقق بخشیدن به دغدغه های رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

مدیر شبکه آموزش درهمین زمینه از ایجاد برنامه های گفتمانی مهارت محور در تابستان امسال با حضور متولیان و مسوولان و کارشناسان با همراهی مردم خبر داد

نظر شما