به مناسبت تولد مرضیه برومند؛

بانوی قصه‌گوی تلویزیون

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۹:۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۱۷۹۷
بانوی قصه‌گوی تلویزیون
علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در یادداشتی به تولید مرضیه برومند پرداخت و نوشت: مرضیه برومند بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون است. او از سنین جوانی فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد اما از سال ۶۴ بود که با «شهر موشها» در میان عامه مردم شناخته شد.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در ادامه این یادداشت آمده است: علاقه به ادبیات باعث شد تا قصه‌گوی خوبی برای کودکان باشد. او در طول فعالیت خود در بیش از ۴۰ فیلم و سریال نقش داشته و در عرصه پرورش هنرمندان کشورمان خصوصا در حوزه‌ی کودک و نوجوان نقش موثری ایفا کرده است.

در طول سال‌های متمادی که او را میشناسم؛ عشق به کار، همدلی با عوامل و تلاش بی وقفه را از ویژگی‌های جدانشدنی او یافته‌ام.

برومند را ستاره ای درخشان در آسمان هنر و گنجی گرانبها در عرصه تصویر می‌دانم. خدا را شاکرم که تعامل خوبی میان صدا و سیما و این هنرمند فرهیخته شکل گرفته و آثار ماندگاری از ایشان تولید و پخش شده است. تولیدات ارزشمندی همچون خونه مادربزرگه، قصه‌های تا‌به‌تا و شهر موش ها که جزو لاینفک خاطرات کودکی حداقل دو نسل از جامعه امروزی است، از خدمات این بانوی هنرمند است.

در سال های اخیر که بانوی قصه‌گوی تلویزیون کمتر به تولید پرداخته، به شیوه‌ای دیگر خدمات خود را به جامعه‌ی هنری عرضه کرده تا فراگیران از تجربیات ناب او بهره‌مند شوند. حضور فعالانه ایشان در جشنواره‌های مختلف هنری خصوصا «جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی» که تاکنون دو دوره از آن توسط معاونت امور استان‌های صداوسیما برگزار شده در بخش‌های مختلف انتخاب آثار، داوری و سیاستگذاری ستودنی است.

نظر شما