امین تارخ از خاطرات «جست‌جوگر» می‌گوید:

محمدعلی کشاورز تمام روز را روی اسب می‌ماند!

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۰۷:۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۶۳۵۶
محمدعلی کشاورز تمام روز را روی اسب می‌ماند!
امین تاریخ، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به نقش‌های ماندگار محمدعلی کشاورز، خاطره‌ای مشترک با وی در فیلم سینمایی «جستوجوگر» بازگو کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا، امین تارخ که برای مراسم خاکسپاری محمدعلی کشاورز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا حاضر شده بود، دقایقی در میان خبرنگاران حاضر شد و درباره این بازیگر گفت: «تلاش، خلاقیت، ممارست، تخیل و تمرکز از جمله صفت‌های مشخص این بازیگر در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون بود. هرگاه این ویژه‌ها در فردی به واقعیت و عمل نزدیک شود و تحقق پیدا کند ما با شخصیتی موفق روبه‌رو هستیم که درمورد کشاورز، باید بگویم ما با بازیگری درخشان طرف هستیم.»

تارخ در ادامه گفت: «بالاتر از هر خصیصه‌ای، ایشان انسان بود و رفیق... به رفاقت اعتقاد داشت و ترکیب رفاقت و کار حرفه‌ای را موجب پیشرفت اثر می‌دانست. این‌ها تکه‌ای از هزاران موردی است که من از ایشان آموختم.»

این بازیگر افزود: «محمدعلی کشاورز یک انسان به معنای واقعی کلمه و یک هنرمند به منعنی اصیل واژه بود. تواضع و عشق او، نه تنها به بازیگری که به انسان‌ها موجب می‌شد صاحب چهره‌ای با سیرت و صورت منحصر به فرد باشد. از طرفی حضور در نقش‌های ماندگار در آثار فیلمسازان بزرگ هم موجب رشد درونی این بازیگر شد و نزد مردم محبوب و عزیزش کرد.»

امین تارخ در آخر به بازگو کردن بخشی خاطرات ساخت فیلم «جست‌جوگر» به کارگردانی محمد متوسلانی پرداخت: «در «جست‌وجوگر»، «مادر» و سریال‌‌‌های «سربداران» و «بوعلی‌سینا» با ایشان همبازی بودم. یادم می‌آید زمان فیلمبرداری «جست‌جوگر» شرایط سختی را متحمل بودیم و یازده ماه در فصل سرد و گرم کار ادامه پیدا کرده بود. قسمت‌‌هایی از بازی ایشان روی اسب بود و از آنجایی که سوار و پیاده شدن از اسب برای‌شان سخت بود، از صبح روی اسب می‌نشست و دیگر تا پایان روز روی اسب می‌‌ماند؛ همانجا غذا می‌خورد، دیالوگ‌هایش را می‌خواند و به من می‌گفت تحمل کردن این شرایط برایم از سوار و پیاده شدن از اسب راحت‌تر است! این صبر و تحمل بالای کشاورز ستودنی بود.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز