روایت «شیشه دارو»ی هیسپان تی وی؛

پشت نژادپرستی چیست؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۰:۵۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۶۵۹
پشت نژادپرستی چیست؟
این قسمت از برنامه «شیشه دارو» (El Frasco) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، به موضوع تحریم های امریکا علیه کارمندان دیوان کیفری بین المللی می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، «شیشه دارو» که با زبان طنز به مسائل جدی سیاسی و بین المللی می پردازد، در این برنامه به بررسی تحریم های امریکا علیه کارمندان دیوان کیفری بین المللی  (ICC) می پردازد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با امضای دستورالعملی دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) را به دلیل تحقیقات درباره سربازان آمریکایی و مقامات سازمان اطلاعاتی این کشور به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان، تحریم اقتصادی و مسافرتی کرد.

ترامپ مقامات این دادگاه عالی بین‌المللی را تهدید کرد که اگر آنها بدون رضایت واشنگتن در باره عملکرد سربازان آمریکایی در افغانستان تحقیق کنند، از سوی آمریکا تحریم اقتصادی خواهند شد.

دیوان کیفری بین‌المللی ،تحریم‌های آمریکا را جدیدترین حمله از حملات غیرقابل قبول به این دیوان خواند و اعلام کرد، از کارمندان و مسؤولان خود حمایت می‌کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این با اشاره به دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد، واشنگتن هرگز اجازه نمی‌دهد یک دادگاه  «صوری» آمریکایی‌ها را تهدید کند.

وی با بیان اینکه واشنگتن در قبال تهدیدهای شهروندانش از سوی دادگاهی  «صوری» دست بسته نمی‌نشیند، افزود، تحریم‌های مسافرتی آمریکا شامل اعضای خانواده مسؤولان دیوان نیز می‌شود تا از سفر به ایالات متحده منع شوند.این موضوع  با انتقادات بسیاری روبرو شد.

برنامه «شیشه دارو» به تهیه کنندگی خاویر سلیمان و با اجرای ماریانو سلمان یکشنبه ها 05:30 روی آنتن هیسپان تی وی می رود. تکرار این برنامه 14 همان روز و دوشنبه ساعت 01:30 بامداد به روی آنتن هیسپان تی وی خواهد رفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز