تهیه‌کننده «دل»:

تلویزیون در بزنگاه‌ها بهتر از نمایش خانگی عمل کرده

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۷۶۶
تلویزیون در بزنگاه‌ها بهتر از نمایش خانگی عمل کرده
جواد فرحانی تهیه‌کننده، سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی که سابقه تهیه کارهایی چون «دل» و «قلب یخی» برای شبکه نمایش خانگی، تهیه‌کنندگی «خوابم می‌آدِ» رضا عطاران برای سینما و «خندوانه» و... برای تلویزیون دارد، معتقد است مدیران تلویزیون اگر تصمیم بگیرند، به راحتی مجوزهای ساخت و نمایش سریال‌‌های شبکه نمایش خانگی را در اختیار خواهند گرفت و شایعه لغو موقف صدور پروانه نمایش در این شبکه برای انتقال این شورا به تلویزیون واقعیت ندارد.

جواد فرحانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درمورد ادامه فعالیت شبکه نمایش خانگی زیرنظر تلویزیون و اعمال سانسور بیشتر در سریال‌ها را اشتباه دانست و گفت: «این موضوع را تکذیب می‌کنم چرا که معتقدم تلویزیون و مدیرانش آنقدر قدرتمند هستند که تصمیم خود را عملی کنند و نیازی به شایعه‌سازی و زمینه‌سازی برای چنین کاری ندارند. به عنوان تهیه‌کننده‌ای که در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فعالیت کرده‌‎ام باید بگویم اتفاقا تلویزیون در بزنگاه‌ها بهتر از نمایش خانگی عمل کرده و گاهی آثاری بوده‌اند کهند  خط قرمزها را دور زده‌اند.»

فرحانی درمورد لغو موقت مجوز ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: «داشتن نظم نکته مهمی است که با رعایت آن و اعلام صریح و شفاف آمار جلوی گمانه‌زنی‌ها را بگیریم. اینکه اعلام کنیم دیگر مجوز نمی‌دهیم اشتباه است وگرنه اگر تعداد دقیق سریال‌‌های آماده نمایش، سریال‌های در حال ساخت و پروانه‌های صادر شده و درخواست‌های در صف انتظار برای ساخت منتشر شود، مشخص می‌شود که آیا سریال‌سوزی رخ خواهند داد و یا موضوع چیز دیگری است.»

او افزود: «با این تصمیم مخالفتی ندارم و تنها نحوه اعلام آن بدون بیان شفاف و آمار را غلط می‌دانم. با توجه به تعداد بین 1 تا 2 میلیون کاربر، فکر می‌کنم و با در نظر گرفتن کمبود گنجایش سایت‌های نمایش اینترنتی آثار شبکه نمایش خانگی، سریال‌ها روی هم می‌افتند و موجب سریال‌سوزی خواهد شد.»

جواد فرحانی درمورد اشتیاق ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی گفت: «برای سرمایه‌گذاری در سینما آدم‌های بسیار زیادی هستند که حاضرند یک بار وارد این حرفه شوند و بعد هم می‌روند. در شبکه نمایش خانگی هم همین موضوع وجود دارد...»

جواد فرحانی در ادامه با انتقاد به نحوه تبلیغات آثار در فضای مجازی گفت: «سریال «دل» تمام رکوردها را جابه‌جا کرد اما می‌بینیم بعضی سایت‌ها و کانال‌‌ها در فضای مجازی اعلام می‌کنند یک ‌فیلم با فلان‌ساعت و فلان‌دقیقه و... رکوردها را شکسته است. این نوع تبلیغات برای آثار خاص غلط است.»

او در ادامه گفت: «موضوع دیگر وجود سایت‌‌های کثیفی است که تهیه‌کنندگان را تهدید می‌کنند؛ مسج‌هایی در گوشی خودم دارم با این مضمون که اگر پول ندهی سریالت را می‌زنیم! و البته اگر چول بدهیم هم تعریف می‌کنند... درباره پول‌‌‌های کثیف سینما و شبکه نمایش خانگی حرف زده می‌شود اما چرا کسی سراغ منتقدانی نمی‌رود که چند میلیون می‌گیرند و فیلم‌‌ها را تخریب می‌کنند؟»

فرحانی گفت: «منتقدی که حاضر است دروغ بگوید _ منتقدی مدعی بود هدیه تهرانی نقش کوتاهی در سریال دارد در حالی که تهرانی یکی از بازیگران اصلی کار بود _ و سریال «قلب یخی» را بزند، آدم بی‌اخلاقی است که برای هر نقد منفی پول گرفته است؛ چرا کسی به چنین آدم‌هایی که اعلام می‌کنند در ازای 3 میلیون تومان نقدهای مثبت می‌نویسند، نمی‌پردازد و همیشه موضوع پول کثیف سینما و تلویزیون مطرح است؟ منتقدی چنان با شیفتگی از یک کار معمولی صحبت می‌کند که نمی‌توانید باور کنید راجع به یک اثر معمولی حرف می‌زند...»

این تهیه‌کننده در آخر گفت: «22 سال است که در این حرفه هستم و با افتخار از دستیار 3 شروع کردم و به تدریج به اینجا رسیده‌ام؛ نیمی از عمرم را در این کار بوده‌ام و تمام پستی و بلندی‌‌‌ها را دیده‌ام و با پول کثیف هم سریال نساخته‌ام اما بدانیدم اما اگر مطبوعات از پول کثیف می‌گوید بخشی از آن هم به منتقدانی می‌رسد که برای بعضی کارها تبلیغ کنند.»

نظر شما