ساخت «خاطرات زمین» با دغدغه‌های زیست محیطی

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۰:۲۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۸۰۱۴
ساخت «خاطرات زمین» با دغدغه‌های زیست محیطی
انیمیشن کوتاه «خاطرات زمین» به کارگردانی محمد لطفعلی به بیان دغدغه‌های زیست محیطی می‌پردازد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، انیمیشن کوتاه «خاطرات زمین» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمد لطفعلی به بیان دغدغه‌های زیست محیطی می‌پردازد. این انیمیشن با تکنیک واقعیت مجازی VR تولید می‌شود.

«خاطرات زمین» درباره آسیب‌هایی است که استفاده نادرست از سوخت‌های فسیلی به زمین وارد می‌کند. در این انیمیشن که راوی داستانی قهرمانانه است، دختربچه‌ای پس از آلوده شدن آب‌ها به زمین می‌آید تا سلامت را به محیط زیست بازگرداند.

محمد لطفعلی کارگردان و تهیه‌کننده این انیمیشن اظهار کرد: سوخت‌های فسیلی بد نیستند، اما شکل اشتباه استفاده از آن‌ها باعث می‌شود مشکلات مختلفی ایجاد شود. ایده اصلی شکل‌گیری «خاطرات زمین» هم همین بود که نفت، خاطرات قدیمی زمین را در دل خود دارد و باید حفظ شود.

وی درباره‌ مراحل تولید «خاطرات زمین» اظهار کرد: در مرحله پیش تولید با همکاری تیم فنی اقدامات اولیه برای تولید این انیمیشن انجام شد. در حال حاضر استوری‌برد این کار به پایان رسیده و طراحی کانسپت‌ها در حال انجام است. البته فضای تکنیکی این انیمیشن کمی متفاوت از آثار دیگر است و به صورت VR (واقعیت مجازی) تولید می‌شود. تاکنون این تکنیک در ایران برای ساخت انیمیشن کوتاه داستانی به کار نرفته و اگر هم اثری تولید شده، بسیار محدود بوده است.

این کارگردان درباره‌ تکنیک VR توضیح داد: در این تکنیک که مخاطب با استفاده از عینک، انیمیشن را تماشا می‌کند. در فیلم فضایی واقعی ایجاد شده و ضمن امکان تماشای تصویری ۳۶۰ درجه می‌تواند در محدوده‌ای از این تصاویر حرکت کرده و با کاراکتر فیلم همراه شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که انیمیشن ۱۰ دقیقه‌ای «خاطرات زمین» آبان‌ ۹۹ آماده نمایش شود.

 

نظر شما