در شبکه پرس تی وی؛

بررسی ریشه های قدیمی تنش میان مغرب و الجزایر

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۴:۳۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۸۲۳۵
بررسی ریشه های قدیمی تنش میان مغرب و الجزایر
برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و گفت و گو پیرامون سابقه اختلافات میان مغرب و الجزایر که به زمان استقلال این دو کشور از سلطه فرانسه برمی گردد خواهد پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، در این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی ضمن بررسی ریشه های قدیمی تنش جدید دو کشور و حمایت الجزایر از «جبهه پولیساریو» که به دنبال استقلال برای «صحرای غربی» است، رقابت های سیاسی میان رؤسای جمهور فعلی و قبلی مجمع الجزایر کومور در اقیانوس هند مورد نقد و واکاوی قرار می گیرد.

این برنامه ضمن واکاوی دلایل بروز تنش ها و اختلافات میان این دو کشور به بررسی موضوع صحرای غربی که یکی از مهم ترین موضوعات مورد بحث و چالش میان این دو کشور است پرداخته و نگاهی به اظهارات سرکنسول مغرب علیه الجزایر و واکنش الجزایر نسبت به این اظهارات خواهد داشت.

این برنامه همچنین با اشاره به موضع جبهه پولیساریو در قبال سرنوشت صحرای غربی، ادعای مالکیت مغرب نسبت به صحرای غربی و حمایت الجزایر از رهبران این جبهه و استقرار آنها در این کشور و راه حل های احتمالی برای حل و فصل اختلافات میان مغرب و الجزایر را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

بخش دوم این برنامه به رقابت های سیاسی میان رؤسای جمهور فعلی و قبلی مجمع الجزایر کومور در اقیانوس هند می پردازد.

در این راستا نگاهی به دلایل بازداشت عبدا... سامبی، رئیس جمهور سابق کومور بدون محاکمه وی توسط دولت غزالی عثمانی صورت گرفته و نقش قدرت های خارجی در به وجود آمدن وضعیت فعلی برای عبدا... سامبی و چشم انداز آینده کومور در زمان ریاست جمهوری غزالی عثمانی مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 2 تیر ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز