دختران آفتاب در برنامه به خانه بر می‌گردیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۰۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۸۵۸۷
دختران آفتاب در برنامه به خانه بر می‌گردیم
برنامه" به خانه بر می‌گردیم" به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به سراغ کتاب دختران آفتاب رفته و ضمن معرفی این کتاب بخش‌هایی از آن توسط مجریان در برنامه قرائت می شود .

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، کتاب «دختران آفتاب» که توسط امیرحسین بانکی‌پور؛ بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نوشته شده با استفاده از سبک «داستان‌مقاله» به بررسی و نقد ، رد و اثبات مؤلفه‌ها و مباحث و شبهات حوزه‌ی زن و خانواده و جامعه می‌پردازد و می‌توان گفت از موفقیت زیادی در این زمینه برخوردار است..

این کتاب در چهارده فصل تنظیم شده شخصیت اصلی و راوی داستان «مریم»  نام دارد و «فاطمه» از مسئولان اردو و استاد بچه‌هاست و داستان حول محور این دو شخص می شود. «ثریا» دیگر شخصیت داستان با جمع دختران و این دو شخصیت اصلی تفاوتهای ویژه ای دارد .او دختر محجبه‌ای نیست و به قول فاطمه، تنها نقطه‌ی اتصالش با این جمع، زیارت امام رضاست. باقی دختران حاضر در اردو را هم«راحله» و گرایش‌های فمینیستی‌اش، «فهیمه» و تجربه‌هایش از زندگی کوتاه در غرب! «سمیه» و تندمزاجیهای حزب‌اللهی گونه اش و «عاطفه» همراه شوخی‌ها و شیطنت‌های خاص خودش تشکیل می دهند.

در تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است: پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها - ایام شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) - این کتاب را بخوانم. در میان کتاب‌های داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانی است. طرح کلی داستان و درون مایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است. حرف‌ها هم قوی و منطقی است. اتفاقاً پیش از این، کتابِ:... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدةً بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استادِ فاطمه است در فصل آخر کتاب. (روزهای نیمه خرداد 87)

کتاب «دختران آفتاب» در ۴۷۳ صفحه در قطع وزیری و توسط سه نویسنده، یعنی آقایان بهزاد دانشگر، محمدرضا رضایتمند و با محوریت امیرحسین بانکی‌پور نوشته شده و نگارش آن سه سال به طول انجامیده و توسط انتشارات سروش در سال ۸۱ برای اولین‌بار به طبع رسیده و منتشر شده است. این اثر تاکنون بیش از ۲۹بار تجدید چاپ شده است.

برنامه به خانه بر می گردیم با رویکرد معرفی کتاب و فرهنگسازی و همینطور افزایش سرانه مطالعه در کشور هر هفته کتابی را به بینندگان خود معرفی می‌کند. 

این برنامه کاری است از گروه کودک و خانواده شبکه 5 سیما که با قدمتی بیش از دو دهه هر روز عصر میهمان خانه‌های مردم می‌شود و عنوان پربیننده ترین برنامه خانوادگی سیما را داراست.

 

نظر شما