در هیسپان تی وی؛

«کشوری برای پیرمردها »

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۱:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۷۸۳
«کشوری برای پیرمردها »
شبکه اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی » مستند « کشوری برای پیرمردها» داستان زندگی 15 هزار آمریکایی که برای داشتن زندگی بهتر و ارزان تر راهی اکوادور شده اند را به روی آنتن می برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، در طول ده سال اخیر، بیش از 15 هزار آمریکایی (غالبا بازنشسته) برای داشتن زندگی بهتر و ارزان تر راهی اکوادور شده اند تا برای همیشه در آنجا بمانند.

 این فیلم داستان گروهی از شهروندان آمریکایی پا به سن گذاشته ای است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت  خرج و مخارج زندگی در کشور خود ، در سنین کهولت مجبور  به مهاجرت به کشوری با زبان و فرهنگ مختلف شده اند. در حقیقت آنها را نوعی«مهاجر اقتصادی» می دانند. این مستند همچنین  نشان می دهد که رویای آمریکا برای بسیاری در حد رویا باقی می ماند. 

 در این فیلم به این موضوع پرداخته می شود که این افراد، در حال حاضر گرچه می توانند با پولی که پس انداز کرده اند زندگی خود را در اکوادور بگذرانند، اما  آنها دیگر نمی توانند جذب جامعه جدید شوند، زبان آنها را یاد بگیرند و یا حتی به آنها اعتماد کنند. همین سبب شده تا بیشتر وقت خود را در خانه  و در تنهایی مفرط به سر ببرند.

مستند «کشوری برای پیرمردها » سه شنبه ساعت 8:30 ،15 و 21:30 به وقت تهران  از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این مستند سه شنبه ساعت 2:30بامداد باز  پخش خواهد شد.

 

نظر شما