از نگاه پرس تی وی؛

بررسی خصوصی سازی صنعت فضایی هند به عنوان تمهیدی برای تخفیف رکود ناشی از کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۰۱:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۸۴۴
بررسی خصوصی سازی صنعت فضایی هند به عنوان تمهیدی برای تخفیف رکود ناشی از کرونا
خصوصی سازی صنعت فضایی هند به عنوان یکی از تمهیدات دولت مودی برای تخفیف رکود ناشی از کرونا و وضعیت کارگران شاغل در «بیگارخانه» های بنگلادش به ویژه صنعت پوشاک این کشور در برنامه این هفته «شبه قاره» (The Subcontinent) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، این برنامه به تهیه کنندگی حسین مهدیان به بررسی تصمیم دولت هند برای خصوصی سازی صنعت فضایی و هوانوردی این کشور و پیامدهای این اقدام برای اقتصاد این کشور پرداخته و اقتصاد هند را در ابعاد داخلی و بین المللی در دوران نخست وزیر مودی و تاثیر ویروس کرونا بر وضعیت آن را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

در این برنامه ضمن واکاوی تبعات خصوصی سازی صنعت فضایی و موشکی هند بر ارتش و نهادهای نظامی این کشور، سایر اقدامات دولت هند از قبیل واگذاری بخش هایی همچون زغال سنگ به بخش خصوصی و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور مورد نقد و تبادل نظر قرار می گیرد.

بخش دوم این برنامه نیز به بررسی معضل کارگاه های تولید انواع کالا و محصولات در بنگلادش که وضعیت نامساعدی از لحاظ شرایط کاری و پرداخت حقوق به کارگران بر آنها حاکم است اختصاص دارد.

در این خصوص با نگاهی به رواج این کارگاه ها در بنگلادش و دلایل اجازه دولت بنگلادش به شرکت های غربی برای ایجاد این کارگاه ها در این کشور، راهکارهای رفع این معضل و تاثیر این کارگاه ها بر اقتصاد کشور بنگلادش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«شبه قاره» با اجرای محمد جان حسین جمعه 6 تیر ساعت 18:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 11:00 و 17:00 ، یکشنبه ساعت 01:00 بامداد، 08:00 و 19:00 و دوشنبه ساعت 12:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

 

نظر شما