روایت «شیشه دارو»ی هیسپان تی وی

تروریسم اقتصادی ترامپ

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۱:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۹۰۷
تروریسم اقتصادی ترامپ
این قسمت از برنامه «شیشه دارو» (El Frasco) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، به موضوع سیاست های ترامپ در مقابل سوریه می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «شیشه دارو» که با زبان طنز به مسائل جدی سیاسی و بین المللی اختصاص دارد، در این برنامه به بررسی  سیاست های ترامپ در مقابل سوریه  که به بهانه  پایان دادن به جنگ اتخاذ می شود می پردازد،.جنگی که خود امریکا به این کشور تحمیل کرده است .

به گفته وزیر خارجه آمریکا، واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم‌های بیشتر از این بر دولت سوریه است.

با اجرایی شدن قانون آمریکایی معروف به قانون  «سزار» (قیصر) اقتصاد سوریه که در اثر جنگ ۹ ساله نابود شده، کاملا فلج خواهد شد.

این قانون در حالی به تصویب سنا و مجلس آمریکا رسیده است که پیش از این چندین نشست بین الملل برای ارائه کمک‌های جهانی به دولت سوریه برای بازسازی این کشور از سوی کشور‌های حوزه خلیج فارس، چین و روسیه برگزار شده بود. اما با اعمال تحریم‌های جدید چهره جنگ زده کشور سوریه همچنان به حالت قبلی خواهد ماند و توسعه و بازسازی این کشور برای مدت قابل توجهی به تاخیر خواهد افتاد.

کنگره آمریکا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ قانون سزار را با هدف مجازات  سوریه و بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور و به بهانه‌ بی‌اساس ذجنایت‌های جنگی دولت سوریه در حق مردمش» تصویب کرد.

برنامه «شیشه دارو» به تهیه کنندگی خاویر سلیمان و با اجرای ماریانو سلمان یکشنبه ها 05:30 روی آنتن هیسپان تی وی می رود. تکرار این برنامه 14 همان روز و دوشنبه ساعت 01:30 بامداد به روی آنتن هیسپان تی وی خواهد رفت.

 

نظر شما